درآمد خبرنگار نباید از راه بازاریابی و آگهی ثبتی باشد و اگر طرح حق تحریر یا حق تالیف به صورت صحیح و دقیق اجرایی شود قطعاً توسعه اقتصادی در حوزه فعالیت‌های رسانه ای استان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۶۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳




خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با گرامی‌داشت فرا رسیدن سی‌و‌هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: طرح ساماندهی اصحاب رسانه استان مازندران در ایام‌الله دهه فجر به پایان می‌رسد.

حسین قربانی اظهار داشت: این طرح همزمان با شروع فعالیت‌های هیئت مدیره دوره ششم خانه مطبوعات مازندران به مرحله اجرا در آمده و تا اواسط بهمن ماه امسال وظایف آحاد اهالی رسانه استان در قالب اعضای اصلی و افتخاری مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام این طرح؛ بانک جامعی از اطلاعات اهالی رسانه مازندران به صورت مدون در اختیار مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی مستقر در سراسر استان قرار می‌گیرد.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 800 نفر در خانه مطبوعات مازندران عضویت دارند، گفت: پس از اتمام طرح ساماندهی و پالایش خبرنگاران استان، این رقم به حدود 400 خبرنگار کاهش می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای سال 95 طرح سفرهای مدون هیئت مدیره خانه مطبوعات به شهرهای مختلف استان در راستای احصای مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه و کیفی سازی فعالیت‌های رسانه ای و تقویت بسیج رسانه اجرایی می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران، تصریح کرد: تعامل و همدلی که اکنون در بین آحاد اهالی رسانه؛ شامل بسیج رسانه، خانه مطبوعات و انجمن رسانه‌ای فضای مجازی استان وجود دارد در هیچ دوره‌ای نبوده و این نشان دهنده تلاش بی‌وقفه جهت ایجاد ثبات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی برای خبرنگاران و سایر فعالان رسانه‌ای مازندران است.

قربانی به اجرای طرح ساماندهی آگهی‌های ثبتی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از دغدغه‌های کنونی اصحاب رسانه است، گفت: اجرای این طرح از سوی خانه مطبوعات نبوده و این طرح توسط ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و براساس بخشنامه کشوری در استان به مرحله اجرا در آمده است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار نباید دنبال بازاریابی و آگهی ثبتی باشد و باید درآمد خود را از طریق دریافت حق تحریر یا حق تالیف تأمین کند، خاطرنشان کرد: اگر این طرح به صورت صحیح و دقیق اجرایی شود قطعاً توسعه اقتصادی در حوزه فعالیت‌های رسانه ای استان صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها