رئیس انجمن زرتشتیان یزد از حضور زرتشتیان یزد در راهپیمایی دهه فجر با لباس محلی زرتشتیان خبر داد و گفت: آیین نیایش زرتشتیان به مناسبت دهه فجر در آتشکده یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۶۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: سهراب فیروزفر ظهر دیروز در نشست کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برنامه‌های ایام دهه فجر باید برنامه‌هایی شاد و همراه با جشن‌های پیروزی انقلاب باشد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این ایام از طرف انجمن زرتشتیان یزد انجام می‌شود، نصب پوستر و پرچم امام خمینی(ره) و همچنین چراغانی کوچه‌ها و خیابان‌ها است.

رئیس انجمن زرتشتیان استان یزد با اشاره به آیین‌های سنتی زرتشتیان در مراسم‌های جشن و پایکوبی، گفت: مراسم ویژه زرتشتیان ویژه این ایام همراه با نیایش در آتشکده زرتشتیان یزد برگزار می‌شود.

فیروز‌فر ادامه داد: زرتشتیان در راهپیمایی بزرگداشت 22 بهمن که جشن این پیروزی بزرگ است، با لباس محلی خود و به صورت مشخص حضور پیدا می‌کنند.

خداداد گوهریان رئیس انجمن کلیمیان استان یزد هم در این مراسم با اشاره به عظمت روز 22 بهمن، گفت: این روز روز بزرگی است و هرکاری که بکنیم، باز هم جای کار وجود دارد.

وی با تاکید بر حضور اقلیت‌های دینی کلیمی یزد در راهپیمایی این روز، خاطرنشان کرد: باید مراسم‌های جشن این ایام با حضور پرشور مردم از همه قشرها و به صورت باشکوه برگزار شود.

فیروز فرهادی رئیس انجمن زرتشتیان اهرستان یزد هم در این نشست بر اهمیت حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این ایام توسط انجمن زرتشتیان اهرستان برگزار می‌شود، مباحث چراغانی و برگزاری جشن است.

تسنیم/

ارسال نظرات