رئیس بنیاد نخبگان استان یزد:

زمینه حضور و مشارکت نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به اینکه الگوی کسب و کار در یزد از کارمندی به کارآفرینی تغییر می‌کند، گفت: زمینه حضور و مشارکت نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۶۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: مصطفی شاه‌نظری در نشست شورای اقتصادی استان یزد که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی نباید تنها دید اقتصادی داشته باشیم و حوزه‌های آموزشی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مباحث مختلف دیگر باید به این زمینه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شورای اقتصادی استان یزد باید زمنیه‌های مختلف زندگی مردم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گیرد، گفت: نهادهای اجتماعی و فرهنگی استان هم باید عضو این کارگروه باشند.

شاه‌نظری خاطرنشان کرد: مهمترین بخش در اقتصاد مقاومتی منابع انسانی است که باید به این موضوع و تقویت منابع انسانی در کشور و به ویژه در استان یزد، بیش از پیش توجه داشته باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با تاکید بر اینکه استان یزد در زمینه اقتصاد دانش‌بنیاد پیشرفت‌های زیادی داشته، گفت: استان یزد به لحاظ فراوانی و تعداد نخبگان به نسبت جمعیت، بعد از استان تهران قرار گرفته است.

وی گفت: در آمار غیررسمی هم استان یزد یکی از استان‌هایی است که شاید بیشترین آمار مهاجرت نخبگان از استان یزد را داریم به این صورت که متخصصان از یزد خارج می‌شوند و نیروی غیرمتخصص کارگر به استان وارد می‌شود.

شاه‌نظری ادامه داد: در این راستا بحث تغییر الگوی کسب و کار از کارمندی به کارآفرینی یکی از مباحثی است که در این راستا در بنیاد نخبگان استان یزد در حال پیگیری است.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد افزود: بحث دیگری که در حال پیگیری است، افزایش تاثیرپذیری نخبگان در فرآیندهای تصمیم‌گیری به ویژه به صورت مشاوره به مسئولان است.

شاه‌نظری گفت: برنامه‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در 26 بند تدوین شده که از جمله این موارد راه‌اندازی شبکه ملی فن بازار، تدوین استانداردها و حمایت‌های مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار