جوان و مبتكر یزدی در واحد انفورماتيك مركز صدا و سیمای يزد ، ‌نرم افزار ضبط همزمان شبكه هاي راديويي را ساخت.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۷۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مهندس كمالي مجري و مخترع اين نرم افزار گفت: با توجه به این که یکی از مهمترین وظایف صدا و سیمای مراکز، ایجاد یک آرشیو قوی جهت تولید برنامه های متنوع و جذاب می باشد، ما با تولید نرم افزاری که بتواند به صورت اتوماتیک از زمان های کنداکتور برنامه های رادیویی مراکز دیگر، برنامه ها ضبط نماید، این نیاز را برطرف کردیم.

این جوان مبتکر یزدی افزود: در این نرم افزار با ا نتخاب کانال رادیویی مورد نظر و تعیین زمان شروع و پایان ضبط، به صورت زمانبندی شده، برنامه های تعیین شده در لیست خود را به صورت همزمان و بدون هیچ محدودیتی ضبط می کند و همزمان آنها را به فرمت استاندارد پخش صدا و سیما تیدیل می کند.

وي اظهار داشت: در واقع این سیستم به صورت کلاینت سروری می باشد. در یک طرف آن سرور با سیستم عامل لینوکس وجود دارد که شبکه های رادیویی را ازDVB-SیاDVB-Tمی گیرد و آنها را به صورت استریم به کلاینت ها از طریق شبکه محلی می فرستد. در طرف کلایت، کاربران می توانند این شبکه ها را دریافت و به هر تعداد و همزمان روی کامپیوتر خود دریافت و ضبط کنند.

كمالي با اشاره به قابلیت های ديگر این نرم افزار كه می توا ند نام دهی و ساخت پوشه به صورت اتوماتیک و طبق تاریخ شمسی، انجام دهد افزود : همچنین کابران می توانند این نرم افزار را در جاهای مختلف نصب کنند و همزمان ضبط کنند و با توجه به این که فرمت های دریافتی از ماهواره یا کارتTVدیجیتال به صورتTSمی باشد و این فرمت برای ویرایش و پخش صدا و سیما یک فرمت غیراستانداردی می باشد، این نرم افزار به صورت اتوماتیک و آنلاین در حین ضبط، صداهای دریافتی را به فرمتWAV 48 KHZ، که فرمت استانداردی برای صدا و سیما می باشد، تبدیل می کند.

وي گفت : همچنین میتوان گزارش تعداد فایل های ضبط شده و در حال ضبط را به صورتonlineبر روی نرم افزار مشاهده کرد. از قابلیت های دیگر این نرم افزار پخش آنلاین شبکه های رادیو در حین ضبط و تعیین زمان خاموش کردن سیستم بعد از ضبط می باشد . شايان ذكر است هزينه كلي اين نرم افزار بالغ بر 15 ميليون تومان بوده كه براي مركز تنها يك ميليون تومان هزينه داشته است.

روابط عمومي صدا و سيماي مركز يزد/

ارسال نظرات