خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: مستاجرین باید اجاره موقوفات را کامل پرداخت کنند، زیرا نپرداختن حقوق موقوفات، ظلم به وقف است.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۰۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از دامغان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در بازديد از دانشکده علوم قرآنی دامغان كه با حضور مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان از اين دانشكده برگزار شد، اظهار کرد: خلا قانونی در موقوفات مشهود است و باید تلاش شود این خلا از طریق مجاری ذیربط مرتفع شود.

وی افزود: احیای موقوفات یکی از امور بسیار مهمی است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دامغان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای به روز رسانی اجاره بهای موقوفات تصریح کرد: عدم پرداخت اجاره بهای موقوفات به نرخ روز عملی ناپسند و ظلم به وقف و واقف است.

وی خواستار ساماندهی موقوفات غیر متصرفی و نظارت بیشتر به عملکرد متولیان شد و عنوان کرد: در حال حاضر ضرر های زیادی از عملکرد نامناسب برخی از متولیان متوجه فرهنگ وقف شده که لازم است نسبت به ساماندهی بیش از پیش متولیان اقدام شود.

حسینیان گفت: متاسفانه برخی با بی مهری و بی انصافی موقوفات را تصرف کرده اند و از پرداختن حقوق واقعی موقوفات اجتناب می کنند.

وی افزود: متولیان موقوفات باید به جدیت نسبت به احقاق حقوق موقوفات گام بردارند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام جمعه دامغان همچنین گفت: موقوفات در دست متولیان امانت است و متولی موظف است با امانتداری نسبت به اداره امور موقوفه تلاش کند.

وی تصریح کرد: ایجاد موقوفات جدید با نیات مرتبط با حوزه های علمیه، یکی از نیازهای امروز جامعه است که باید مورد توجه خیرین و متمکنین جامعه قرار گیرد.

حسینیان در ادامه با اشاره به لزوم توجه همه مسئولین به جایگاه ویژه بقاع متبرکه افزود: برخی از بقاع متبرکه نیازمند توجه بیشتر مسئولین جهت احیا و آبادانی است و مسئولین کشور اسلامی باید تلاش کنند در راستای احیا و توسعه بقاع متبرکه اقدام کنند.

وی موازی کاری در برخی از امور را یکی از آفاتی برشمرد که جامعه با آن دست به گریبان است و خواستار تعامل بیشتر دستگاه ها به منظور اجتناب از موازی کاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها