خبرهای داغ:
همزمان با گرامیداشت دهه فجر برگزار می شود:
رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن از برگزاری جشنهای گرامیداشت انقلاب ویژه دهه مبارک فجر در ده مسجد طی ده شب در شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۲۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛حجت الاسلام کوهستانی با ذکر این خبر اظهار داشت: درجریان انقلاب اسلامی ایران ، مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده اند.

وی افزود:مسجد نه تنها درشکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفاء نموده است، بلکه اگر نگاهی موشکافانه و دقیق به دوران سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی به خصوص در پایداری و دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم در می یابیم که مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است .

کوهستانی تصریح کرد: در برابر هجمه فرهنگی غرب که به شکل ها و انحاء مختلفی چون تهاجم و فرهنگی انجام می گیرد، نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست و در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم، جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.

این مقام مسول ادامه داد: ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و تمسک به آموزه ها، داشته های دینی و اعتقادات مذهبی با حضور و تجمع گسترده مردم در مساجد و بهره مندی از آن به عنوان سنگر و خاکریز دفاع از آرمان های اسلامی در بسیاری ازملل هوشیار منطقه به وضوح مشاهده می شود. به همین خاطر است که مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش های آزادیخواهی و عدالت طلبی و نیز چشمه جوشان استکبار ستیزی در آمده است.

رییس اداره تیلیغات اسلامی بندرترکمن بیان کرد:بی توجهی و سطحی نگری به فعالیت های مسجد، دوری جوانان از این مرکز مهم اسلامی، و نگرش تک بعدی به فعالیت های مسجد (انحصار آن به امور عبادی) و... از راه های به انزوا کشاندن مساجد و در نهایت، دوری نسلهای آتی از مذهب است. به همین جهت بایسته است با رویکردی نوین به مسجد و احیاء کارکردهای متنوع آن با توجه به مقتضیات زمان و مکان و بهره گیری خردمندانه از آموزه های دینی، با استفاده ازفرمایشات و رهنمود های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(س)، و منویات مقام معظم رهبری، بیش از پیش در جهت ترویج فرهنگ مسجد در جامعه اسلامی کوشا و پر تلاش باشیم.

کوهستانی یادآورشد:در همین راستا وبه همین منظور اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر ترکمن برنامه ریزی نمود تا مراسم جشن انقلاب باعنوان ده شب ده مسجد را برگزارنمایدتا به این مکانهای مقدس که سنگر های اصلی نظام هستند بیشتر توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها