جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» در ۱۳ شهرستان هرمزگان

جانشین سپاه امام سجاد(علیه السلام) استان هرمزگان،گفت: رزمایش الی بیت المقدس از ۸ بهمن در ۱۳ شهرستان هرمزگان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۷۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار علی علی نژاد در نشست خبری عنوان کرد: بزرگترین رزمایش سپاه امام سجاد(علیه السلام) با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در قالب 42 گردان الی بیت المقدس و یک گردان کوثرزیر نظر 15 قرارگاه اصلی و فرعی به نام امام هادی(علیه السلام) برگزار می شود.

وی، «امنیت، پایداری، اقتدار ملی، همدلی و همزبانی و همدلی» را شعار این رزمایش برشمرد و افزود: رزمایش گردان های الی بیت المقدس در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص بالا بردن توان رزمی و آمادگی دفاعی بسیجیان جهت مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار علی نژاد، یا محمد رسول الله، یا محمد رسول الله، یا محمد رسول الله را رمز این رزمایش ذکر کرد و گفت: این رزمایش در 2 مرحله (مرحله نخست، هشتم و 9 بهمن) با حضور 21 گردان الی بیت المقدس و یک گردان کوثر در غرب و مرکز استان و مرحله دوم (15 و 16 بهمن) با حضور 21 گردان الی بیت المقدس در شرق استان هرمزگان برگزار می شود.

وی، اجرای تمرین تاکتیکی به صورت دسته ای، گروهانی و گردانی، برگزاری کلاس های توجیهی، اجرای تمرین پاسگاه فرماندهی و آشنایی نیروها با سلاح های سازمانی و تاکتیکی را از برنامه های آموزشی این رزمایش عنوان کرد و گفت: مقابله با ناآرامی ها و کنترل اغتشاشات، عملیات ضد هلی برن، عملیات کمین و ضد کمین، عملیات پدافند، عملیات دفاع سال، امداد و نجات، دفاع ثابت منطقه ای، عملیات تخریب و رزم شبانه و راهپیمایی تاکتیکی در شب از انواع تمرینات در این رزمایش است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد، از آشنایی نیروها با تجهیزات جدید و سلاح های سازمانی، ارتقا روحیه معنوی، فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی، بالا بردن توان رزمی نیروها، انجام عملیات روانی متناسب با استان و شهرستان، اجرای نمایش اقتدار و آشنایی بیشتر با تهدیدات دشمن و راه های مقابله با آن را از اهداف برگزاری رزمایش دانست.

ارسال نظرات