کره جنوبی برای حمایت از شرکت‌های داخلی صادرکننده به ایران یک مرکز تجارت در سئول تاسیس کرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۵۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روزنامه یونهاپ، وزیر دارایی کره جنوبی با اشاره به لغو تحریم‌های ایران و باز شدن بازار این کشور گفت: سئول یک مرکز تجارت برای حمایت از شرکت‌های داخلی صادرکننده به ایران در روز دوشنبه تاسیس کرد.

این مرکز که در مرکز شهر سئول واقع شده است و نهادهای مرتبط دولتی نظیر وزارتخانه‌های دارایی و تجارت، شرکت بیمه تجاری کره و بانک صادرات واردات کره از این مرکز حمایت می‌کنند، خدمات اطلاعاتی و مشاوره‌ای در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.

چوئی سانگ موک معاون وزیر دارایی در مراسم گشایش این مرکز گفت: «در صورتی که شرکت‌های ما از بازار ایران به خوبی بهره ببرند، این بازار برای ما مزیت خوبی خواهد داشت...این مرکز به شرکت‌های ما در حل مشکلات و تجارت با همتایان ایرانی کمک خواهد کرد.»

ورود مجدد ایران به اقتصاد جهانی فرصت خوبی برای اقتصاد کره جنوبی است چراکه این کشور غنی از نفت، فعالانه بر روی زیرساخت‌های تجاری و توسعه پروژه‌هایش در حال کار است.

ایران چهارمین ذخایر نفتی و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان را در اختیار دارد اما تحریم‌های غرب مانع از پیشرفت بخش انرژی این کشور شده است.

ارسال نظرات