نرخ دلار که روز قبل مدار صعودی را پیش گرفته بود، در معاملات صبح امروز نزولی و سپس صعودی شد، صراف‌های بازار می‌گویند علت این نوسانات دستکاری "صرافی‌های کله‌گنده" در بازار است.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۷۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بازار ارز که چند هفته‌ایست دستخوش نوسانات صعودی و نزولی است امروز هم ملتهب بود و آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند علت این التهاب نه از سوی بانک مرکزی و نه از سوی عموی بانکی‌ها بلکه از سوی "صرافی‌های کله‌گنده" بوده است.

یکی از صراف‌های چهارراه استانبول از غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها در بازار ارز حتی برای یک ساعت آینده می‌گوید و ادامه می‌دهد: صرافی‌ها هم اکنون فقط نظاره‌گر تغییرات قیمتی هستند و نمی‌دانند قرار است وضعیت چه شود.

صراف دیگری که در قلب بازار ارز فعالیت می‌کند در ادامه صحبت‌های همکار خود این را می‌گوید که علت نزولی شدن قیمت‌ها به‌خاطر دخالت بانک مرکزی نبوده چراکه امروز بانک مرکزی عرضه‌ای نداشته است.

یکی دیگر از صراف‌ها در ادامه می‌گوید: قبلاً عمو بانکی‌ها نرخ تعیین می‌کردند ولی الآن دیگر از عمو بانکی‌ها هم خبری نیست و فقط بازاری‌های "کله‌گنده" بازار را تکان می‌دهند.

صرافی‌های خیابان فردوسی امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا را با قیمت 3648 تومان، یورو را با قیمت 3975 تومان و پوند انگلیس را با قیمت 5235 تومان به متقاضیان می‌فروشند.

سکه‌فروش‌های  بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را با قیمت 938هزار و 500 تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را با قیمت 935هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را با قیمت 470هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را با قیمت 255هزار تومان و سکه یک‌گرمی را با قیمت 171هزار تومان می‌فروشند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1104.7 دلار و هر گرم طلای 18عیار در بازار داخلی 95هزار و 300 تومان قیمت خورده است.

ارسال نظرات