اميني مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان:
د در گردهمايي سالانه مسئولان فرهنگي فدراسيون هاي ورزشي بر نقش بسيج در بهبود فضاي فرهنگي بسيج تاكيد شد.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۸۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از  پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، گردهمايي سالانه مسئولان فرهنگي فدراسيون هاي ورزشي صبح امروز به ميزباني سازمان ورزش بسيج با حضور عبدالحميد احمدي معاون فرهنگي وزارت ورزش، سردار يزداني رئيس سازمان ورزش بسيج و مديران فرهنگي فدراسيون ها برگزار شد.

مسعود اميني مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني سازمان وررزش بسيج گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال هاي اخير لزوم تشكيل كميسيون فرهنگي تربيت بدني را تصويب كرده اما اين مصوبه در دوره هاي قبلي در وزارت ورزش پيگيري نشد تا اينكه از دو سال گذشته اين كميسيون با حضور متوليان ورزش كشور اعم از سازمان هايي كه مستقيم با ورزش درگير هستند و سازمان هايي كه به صورت غير مستقيم در اين زمينه ارتباط دارند تشكيل شده است. 14 دستگاه مختلف مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم، نيروهاي مسلح، بنياد شهيد و ساير نهادهايي كه مستقيم با امر ورزش سر وكار دارند در اين كميسيون حضور دارند و رياست به وزير ورزش سپرده شده است.

اميني با اشاره به وظايف اين كميسيون اظهار داشت: با توجه به آسيب شناسي فرهنگي فضاي ورزش در بخش هاي مختلف مانند حوزه ورزشكاران، رسانه ها، اعزام هاي برون مرزي و ... تدوين نظام نامه جامع فرهنگ ورزش در دستور كار اين كميسيون قرار گرفت. 

وي با بيان اينكه جلسه مسئولان فرهنگي فدراسيون هاي ورزشي در همين زمينه به ميزباني بسيج برگزار شد، خاطر نشان كرد: متاسفانه در گذشته آنچنان به مسائل فرهنگي در ورزش توجه نمي شد و برنامه اي محوري براي اين بخش وجود نداشت و بيشتر كارهاي اين مديريت در برنامه هاي مناسبتي خلاصه مي شد.براي فعال شدن بخش هاي فرهنگي، تصميم گرفته شد تا مسئولان فرهنگي توسط معاون فرهنگي وزارت ورزش حكم بگيرند تا جلوي تغييرات پي در پي كه باعث مي شد به كارهاي فرهنگي در فدراسيون ها ضربه بزند، گرفته شود.

مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشكيل 5 كارگروه تخصصي براي توليد محتوا در حوزه فرهنگ و تعيين اولويت ها، تاكيد كرد: مربيان با توجه به اينكه بيشترين برخورد و تاثيرپذيري را با ورزشكار دارند، اولين گروه هدف برنامه هاي فرهنگي هستند. البته تهيه كتاب آداب و احكام سفر براي ورزشكاراني كه به رقابت هاي برون مرزي اعزام مي شوند از ديگر اقداماتي است كه در حوزه فرهنگي صورت گرفته است.

وي همچنين اظهار داشت:توجه به اهميت مبحث نمازو مباحث قرآني، ابلاغ آئين نامه اصلي شوراي فرهنگي به 51 فدراسيون از مهم ترين اولويت هايي بود كه در جلسه گردهمايي مسئولان فرهنگي فدراسيون هاي ورزشي مورد بررسي قرار گرفت. تهيه پيوست فرهنگي براي برنامه هاي سالانه، توجه به ورزش بانوان و ترويج فرهنگ پهلواني از جمله موارد ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد.

اميني با در ادامه با بيان اينكه به دنبال استفاده از ظرفيت هاي بسيج در حوزه ورزش براي بهبود فضاي فرهنگي ورزش هستيم، گفت: در گردهمايي مسئولان فرهنگي فدراسيون هاي ورزشي، دكتر احمدي از زحمات سردار يزداني به دليل فعاليت هايشان در حوزه ورزش تقدير كردند و اميدواريم بتوانيم با توجه زير ساخت هايي كه در بسيج ايجاد شده در مسير بهبود فضاي فرهنگي ورزش قدم بر داريم.

وي با اشاره به برنامه هاي مشترك وزارت ورزش و بسيج در امور فرهنگي افزود: با توجه به ارتباط مستمر اداره هاي ورزش و جوانان با بسيج در استان هاي مختلف، برنامه هاي مشتركي در حوزه آموزش مربيان، پيشكسوتان، تهيه شناسنامه فرهنگي براي ورزشكاران ملي و استاني، گراميداشت روز پهلواني و برنامه هاي مختلف ورزشي و فرهنگي برگزار شده و اين همكاري ها همچنان ادامه دارد.
ارسال نظرات