معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور خبر داد:
معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور از ارائه پیشنهاد راه اندازی 12 دانشکده علوم قرآنی در خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۱۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام نقیب امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی خرم آباد که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: 12 درخواست از نقاط مختلف کشور از جمله شهرهای جهرم، سنندج استهبان و بم و 12 درخواست از کشورهای آلمان، بلژیک، عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورها برای راه اندازی دانشکده های علوم قرآنی در دست بررسی هستند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز دانشکده علوم قرآنی در آلمانی مراحل نهایی را طی کرده است افزود: در شهر بم خیرین دانشکده علوم قرآنی را ساخته اند و اکنون درخواست صدور مجوز این دانشکده در دست بررسی است.

معاون آموزشی دانشکده علوم و معارف قرآنی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال 75 درصد از فارغ التحصیلان دانشکده های علوم قرآنی با توجه به استعلاماتی که از دانشگاه صورت می گیرد شغول به کار هستند گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قرآنی از حیث اشتغال نسبت به دیگر دانشگاهها مشکلی ندارند.

نقیب گسترش فضای قرآنی در سطح کشور را از اولویت های دانشگاه علوم قرآنی دانست و ادامه داد: در حال حاضر از خلبان هواپیمای جنگی تا متخصص جراحی عمومی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم و عارف قرآنی مشغول به تصیل هستند.

وی با اشاره به پذیرش 300 نفر از دانشجویان این دانشگاه در بین 500 نفر ظرفیت کارشناسی ارشد اظهار کرد: به دلیل دین و اخلاق قرآنی دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی تاکنون پرونده انضباطی در این دانشگاه تشکیل نشده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه معارف و علوم قرآنی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت تسریع در ساخت دانشکده علوم و معارف قرآنی خرم آباد تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که در استانها انجمن حامیان دانشکده علوم قرآنی راه اندازی شود چون خیرین حاضرند که در توسعه فضای قرآنی کشور مشارکت کنند؛ البته این انجمن در شهر آمل ایجاد شده است.

نقیب بیان کرد: همچنین ضرورت دارد که از تریبون های مختلف از جمله از طریق نماز جمعه بر موقوفات قرآنی تاکید شود تا از هزینه های به دست آمده از این موقوفات در زمینه گسترش علوم قرآنی و ایجاد فضای مناسب برای دانشکده ها اقدام شود.
ارسال نظرات