خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای سازمان بسیج طلاب:
یکی از مراجع تقلید گفت: پاسداران انقلاب با دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های کشورمان و پخش تصاویر آن در رسانه‌های جهان اقتدار ایران را نشان دادند.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۶۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ آیت‌الله حسین نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای سازمان بسیج طلاب سراسر کشور در سخنانی اظهار کرد: طلاب بسیجی باید پشتیبان ولایت باشند، هرکاری که برای خدا و پشتیبانی از نظام ولایی صورت بگیرد عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید طلاب معلومات خود را از نظر علمی و معرفتی بالا ببرند،‌ تصریح کرد: باید از تمام لحظات زندگی خود برای پیشرفت استفاده کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: طلاب باید در زمانی که تنها هستند به مطالعه پرداخته و در زمانی که جمع هستند به مباحثه بپردازند تا معلومات علمی و اجتماعی آنان بالا برود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه طلاب نباید اشتغالات علمی خود را ترک کنند،‌ گفت: علم مبحث فرّاری است و در صورتی که به کتاب مراجعه نشود و مباحث علمی صورت نگیرد به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بر ضرورت مطالعه طلاب در برخی مباحث تاکید و بیان کرد: طلاب مطالعه تاریخ، ادبیات،‌ مسائل اجتماعی، سیاسی، صرف و نحو و ... را باید در برنامه‌های خود داشته باشند، زیرا مردم علاقه دارند که مسائل جدید برایشان گفته شود تا بر اطلاعاتشان افزوده شود.

این مرجع تقلید به طلاب توصیه کرد: برای فراموش نشدن مطالب باید دفترچه‌ای به همراه داشته باشید تا مسائل را فراموش نکنید و همواره در سخنرانی و مباحث از آن بهره ببرید.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: باید برای بالا بردن بازده علمی طلاب بسیجی آزمون رقابتی تشکیل شود و به آن دسته از طلابی که توانستند در این رقابت موفق‌تر باشند جوایزی اهدا شود تا نسبت به مطالعه در مسائل گوناگون تشویق شوند.

وی با بیان اینکه طلاب باید نسبت به انقلاب‌ها، تاریخ انقلاب‌ها و اهداف آنها آگاهی داشته باشند،‌ گفت: انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر جهان بسیار متفاوت است، زیرا که انقلاب ایران، یک انقلاب دینی و مردمی است.

این مدرس حوزه علمیه قم همچنین بر اهمیت مسائل مربوط به ولایت تاکید و تصریح کرد: ولایت در وهله نخست برای خداوند متعال است و سپس به نبی مکرم اسلام اختصاص دارد و پس از رحلت پیامبر (ص)‌ ولایت به امامان معصوم (ع) می‌رسد تا جامعه خالی از ولایت نباشد.

وی با اشاره به حیات آخرین امام معصوم(ع) گفت: با وجود اینکه امام زمان(عج) در قید حیات است ولی در غیبت به سر می‌برد و براساس روایات در زمان غیبت امام معصوم(ع) هدایت جامعه باید به دست فقیه باشد.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه نمی‌تواند خالی از رهبر و ولی باشد باید شخصی فقیه که بر امور آگاهی دارد و زمان‌شناس است هدایت جامعه را به دست بگیرد که در حال حاضر ما از وجود آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر شیعیان بهره می‌بریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران پیامبر و بحث ولایت، گفت: دشمنان نمی‌خواستند ولایت پیامبر ادامه پیدا کند برای همین مسئله چندین مرتبه برای قتل پیامبر اسلام(ص)‌ اقدام کردند و نتیجه نگرفتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن از مسئله پسردار نشدن پیامبر می‌خواست به عنوان حربه‌ای برای از بین بردن ولایت استفاده کند،‌ گفت:‌خداوند از حضرت زهرا(س)‌ نسل پیامبر را گسترش داد و به دستور خداوند ولایت با وجود حضرت علی(ع) تکمیل و داماد پیامبر به عنوان جانشین در غدیر معرفی شد.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب ایران ادامه‌دهنده راه ولایت است، بیان کرد: مردم ایران، مردمی شجاع و اسلام شناس هستند و اقتدار خود را در همه عرصه‌ها پس از پیروزی انقلاب نشان دادند.

وی با بیان اینکه مردم در دوران حکومت سلطنتی دچار فقر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بودند،‌ افزود:‌ حکومتیان سلطنت‌طلب مردم را به تمسخر گرفته و تحقیر می‌کردند و این شرایط مغایر آداب اسلامی بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی بی‌کفایتی سلاطین ایران را در سلسله حکومت 2 هزار و 500 ساله، مورد توجه قرار داد و گفت: بی‌لیاقتی سلاطین در از دست دادن بخش وسیعی از کشور ایران بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه در زمان حکومت فتحعلی شاه دو بار روسیه به ایران حمله کرد، گفت: به دلیل نبود روحیه انقلابی در میان مردم ما شکست خوردیم و در مرحله نخست به عهدنامه گلستان تن دادیم و در مرحله دوم به عهدنامه ترکمانچای ختم شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب فرهنگ جهاد و شهادت وجود نداشت،‌ عنوان کرد:‌ بخش‌های وسیعی از کشورمان را به همین دلیل از دست دادیم، ولی پس از انقلاب روحیه جهاد و شهادت در مردم زنده شد و در مقابل زیاده‌خواهی‌های عراق که 36 کشور جهان یاریش می‌کردند،‌ جوانان لباس رزم پوشیدند و بی‌ادعا برای دفاع از خاک و ناموس وطن هشت سال جنگیدند.

وی به دستگیری سربازان نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط دلاوران رزم ایران اشاره کرد و گفت: پخش تصویر دستگیری سربازان آمریکایی در حالی که زانو زده بودند،‌ قدرت ایران را بار دیگر به تمام جهان نشان داد که اطراف خاک ایران طمع کردن شوخی‌بردار نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به دیدار رهبر با پاسداران انقلاب، بیان کرد: رهبری در دیدار پاسداران از آنان در برخود با تفنگداران آمریکایی تقدیر کرد که اقتدار ایران را به رخ جهان کشاندند.

آیت‌الله نوری همدانی به رفتارهای شیطانی برخی از کشورهایی که اسم اسلام را به یدک می‌کشند، اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند عربستان و قطر با پول نفت و گاز که متعلق به مردم است، بوکوحرام و داعش را تربیت می‌کنند تا صهیونیسم بیش از پیش بتواند در منطقه جولان دهد.
ارسال نظرات