درحالی در قرارداد اخیر فروش انحصاری برنج دولتی بر نظارت کامل سازمان حمایت بر قرارداد تاکید شده بود که معاون سازمان حمایت گفت: اینکه، این کالاها به چه صورت به فروش رسیده است و دارای یارانه بوده است یا خیر، اطلاعات آن به ما داده نشده است.
کد خبر: ۸۶۲۶۵۴۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصیب محمدیان شمالی  در ارتباط با  قرارداد "فروش انحصاری و با تخفیف 82هزار تن برنج دولتی به یک خریدار حقیقی به‌ارزش 1822 میلیارد ریال و فروش همراه با ابهام آن" اظهار کرد: فروش برنج دولتی، در اختیار شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی است و اطلاعات مربوط به آن در اختیار ما نیست.

وی افزود: اینکه، این کالاها به چه صورت به فروش رسیده است و دارای یارانه بوده است یا خیر، اطلاعات آن به ما داه نشده است.

بنا به این گزارش، دو هفته گذشته قراردادی 182 میلیارد تومانی برای فروش انحصاری حدود 82هزار تن انواع برنج وارداتی بین شرکت بازرگانی دولتی ایران و یک شخص حقیقی به‌نام "ع.ح." با تخفیف حدود 20 درصد امضا شد که ابهاماتی را به دنبال داشت.

در بند 4-12 این قرارداد تاکید شده بود: شرکت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حق نظارت کامل بر اجرای مفاد قرارداد را دارند.

محمدیان شمالی درباره برنج‌های تاریخ مصرف گذشته و برنج‌هایی که سلامت آن توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است، خاطرنشان کرد: این موضوع ارتباط مستقیم به سازمان حمایت ندارد، اما بنده مطلع هستم که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، در این ارتباط ورود کرده است و دکتر دیناروند و آقای قنبری(مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی) در این خصوص اظهار نظر کرده اند.

وی اضافه کرد: اما اگر مصرف کننده‌ای در این خصوص شکایت کند ما بر اساس قانون سازمان تعزیرات و حیطه اختیارت خود، ورود می‌کنیم.

معاون کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: درآنچه، باعث ضرر و زیان مصرف کننده شود ما ورود می کنیم، اما اگر موضوع در حوزه سلامت باشد، مسئولیت برعهده سازمان غذا و دارو است که آنها نیز در این خصوص ورود کرده اند.

ارسال نظرات