رییس دادگاه عمومی اصلاندوز با اشاره به دستگیری دو صیاد غیرمجاز ماهی در رودخانه ارس گفت: قطعا دادگاه مطابق قوانین با صیادان غیر مجاز برخورد می کند.
کد خبر: ۸۶۲۶۵۵۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

حمید پور صدقی، رییس دادگاه عمومی اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوز گفت:دو صیاد غیرمجاز ماهی در رودخانه ارس، توسط نیروی انتظامی دستگیر و همراه با تجهیزات صید با تشکیل پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این صیادان دی ماه امسال با استفاده از دستگاه شوکر برقی اقدام به صید ماهی از رودخانه ارس کرده بودند افزود:متاسفانه عده ای فرصت طلب به آسانی و با استفاده از دستگاه شوک اقدام به صید ماهی می کنند که از بی رحمانه ترین روش های صید است.

رییس دادگاه عمومی اصلاندوز ضمن هشدار به صید غیر مجاز ماهی، تاکید کرد:هر چند در رود ارس، بجز مناطق مشخص شده توسط محیط زیست صید ماهی غیرمجاز است ولی با توجه به اینکه استفاده از روش شوک علاوه بر غیرقانونی بودن آن غیر اخلاقی نیز است قطعا دادگاه مطابق قوانین موضوعه با متخلفین برخورد می کند.

پور صدقی با تاکید بر اینکه اینگونه صید به محیط زیست آسیب جدی وارد می کند، بیان کرد: این روش صید باعث تغییر اکو سیستم و به تبع آن انقراض نسل آبزیان در رودخانه می شود و در اکثر مناطق در دنیا از این روش استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: این نوع صید علاوه بر اینکه از لحاظ شرعی دارای مشکل بوده و بسیاری از فقها آن را صحیح نمی دانند، یک اقدام غیر اخلاقی است.

رییس دادگاه عمومی اصلاندوز اظهار کرد:در قدیم صیادان ماهی دقت بیشتری به جنبه حلال و حرام صید و ارزش قائل شدن برای حفاظت محیط زیست داشتند و برای صید چند ماهی،مشقت های زیادی را تحمل کرده و روزی خود را از تجربه چندین ساله خود کسب می کردند، اما متاسفانه امروز شاهد بی توجهی به این موضوع هستیم.

پورصدقی ضمن تقدیر از مامورین نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین و تلاش برای حفظ نظم و امنیت، از رییس و مامورین محیط زیست شهرستان پارس آباد در خصوص پیگیری شکایت این صیادان غیر مجاز قدردانی کرد.

ارسال نظرات