با توجه به احتمال بروز پدیده «ال نینو» روابط عمومی امورمنابع آب و شرکت بهره برداری مغان طی اطلاعیه ای از مردم خواست از اقامت و زراعت در مسیر رودخانه ها اکیدا خودداری نمایند.
کد خبر: ۸۶۲۶۵۷۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، روابط عمومی امورمنابع آب و شرکت بهره برداری مغان طی اطلاعیه ای از مردم منطقه مغان خواست به دلیل وقوع احتمالی پدیده ال نینو از اقامت و زراعت در مسیر رودخانه ها اکیدا خودداری نمایند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

مردم شریف منطقه مغان

به علت احتمال وقوع پدیده ال نینو در فصل زمستان امسال و بارش های شدید برف و باران در منطقه مغان، جاری شدن سیلاب شدید در رودخانه ها و مسیل ها به طور قطع محتمل است.

لذا از هرگونه اقامت و یا زراعت در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها حتی به صورت موقت اکیدا خود داری نمایید.

خاطر نشان می شود مرکز ملی اقلیم‌ شناسی سازمان هواشناسی کشور از سه ماه گذشته در پیش‌ بینی ماهیانه و فصلی خود که همواره در هفته دوم هر ماه صادر می‌ شود به رخداد ال ‌نینوی قوی امسال اشاره کرده و با توجه به اثر آن بر شرایط جوی، پیش‌ بینی فصلی، بارش و دما طی پائیز و زمستان را در سطح کشور با متن و نقشه ارائه کرده است.

ال نینو، قدرتمندترین چرخه‌آب و هوایی ۶۵ سال گذشته ، پدیده ای است که در اقیانوس آرام شکل می گیرد و به علت گردش امواج میانی روی تمام نقاط زمین از جمله ایران تاثیر می گذارد. البته این تاثیر غیر مستقیم است و ال نینو اصولاً تغییراتی در موقعیت تندبادها بوجود آورده و موجب پدید آمدن رفتارهای آب و هوایی غیر معمول در کره زمین می شود.

ارسال نظرات