بیژن راعی گفت: در یاری رسانی به مدافعین حرم اهل بیت در سوریه در مقابله با تکفیری های جنایتکار حتی جمع و اختصاص اندک پول یک فشنگ هم جهاد در راه اسلام و قرآن است.
کد خبر: ۸۶۲۶۷۰۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

بیژن راعی، فرمانده سپاه ناحیه کوثر طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کوثر اظهار کرد: از زمان آغاز بحران سوریه در سال 1390 (2011 میلادی) مردم و كشور سوریه شاهد ورود گروه‌های مسلح تروریستی از كشورهای مختلف جهان از جمله كشورهای همجوار سوریه به این كشور بوده است.

وی ادامه داد: این گروه‌های تروریستی علاوه بر جنایات فجیع و آدم کشی های فراوان، به بقعه ها و مقدسات اسلامی هم رحم نمی کنند. حمله به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)، تخریب و نبش قبر جناب حجر بن عدی، تعرض به مقبره ابوذر غفاری و اویس قرنی و ... از این حملات بوده است.

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعین حرم در شهرستان کوثر خاطر نشان کرد: در همین راستا٬ شیعیان کشورهای مختلف برای دفاع از حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما٬ بقاع متبرکه و مناطق شیعه نشین سوریه با تشکیل گردانهایی فعالیت خود را آغاز کردند؛ که "کتائب اهل الحق"٬ "فاطمیون"٬ "خدام العقیلة"٬ "ذوالفقار" و "اباالفضل العباس" از جمله آنها است.

سرهنگ 2 پاسدار ابراز کرد: در ایران اسلامی هم ستاد پشتیبانی اعزام نیروهای زبده و نیروهای مردمی به کشور تروریست زده سوریه و هم ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در تمامی شهرهای استان ها بخصوص شهرستان کوثر (استان اردبیل) با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر با بیان اینکه در سطح شهرستان، رئیس ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در جمع‌آوری کمک‌های مردمی امام جمعه کوثر است اضافه کرد: حجت الاسلام بیگی رئیس این ستاد و سپاه ناحیه کوثر دبیر و برخی از ادارات شهرستان کوثر اعضای این ستاد را تشکیل می دهند.

وی با بیان این‌که کمک های اهدایی مردم تنها برای هزینه در جبهه مقاومت اسلامی در سوریه هزینه خواهد شد، گفت: مردم ولایتمدار شهرستان کوثر می توانند با مراجعه به مسئولان ستاد در سپاه ناحیه کوثر یا شماره حساب های این ستاد، نذورات خود را به مسؤولان اهدا کنند.

راعی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) اگر مسلمانی مظلومیت مسلمان دیگری را ببیند، اما به او کمک نکند مسلمان نیست. همچنین با توجه به این‌که سوریه 4 سال است که مورد تجاوز جبهه کفر قرار گرفته و تاکنون هزاران نفر از مسلمانان سوریه کشته و یا زخمی شده‌اند، نیاز ضروری برای امداد به مردم مظلوم سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت وجود دارد.

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعین حرم در شهرستان کوثر از عموم مردم قهرمان و همیشه در صحنه کوثر خواست تا کمک های نقدی خود را به شماره حساب 22222222 نزد بانک مهر اقتصاد(بسیجیان) واریز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آنچه که اکنون باید ملت ایران برای حمایت از مردم مظلوم سوریه انجام دهند، جمع آوری و انتقال کمکهای نقدی و غیرنقدی به مردم ستمدیده این کشور است، باید قدر نعمت ولایت و امنیت را در عمل نشان دهیم و با کمک به رزمندگان جبهه مقاومت در تثبیت امنیت پایدار کشور بکوشیم.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر ادامه داد: برخی که افسوس می خوردند و خواهان یاری رسانی به سرور و سالار شهیدان در آن زمان ها بودند، این گوی و این میدان؛ زمان یاری رساندن به مدافعین حرم فرا رسیده است چرا که یاری رساندن به مدافعین حرم ادامه راه حسین بن علی بوده و قطعاَ اهل بیت(ع) از آنان راضی و خوشنود خواهند بود.

سرهنگ2 پاسدار راعی افزود: جنگ های نیابتی که هم اکنون در کشورهای سوریه و عراق شروع شده، توسط عربستان هدایت می شود و این کشور نیز خودش دست پرورده آمریکای جنایتکار است، اگر ما در زمان کنونی به سوریه کمک نکنیم در آینده نزدیک خاکریز دشمن به کشور ما نزدیک می شود.

وی، با اشاره به اینکه سوریه محور حمایت از مقاومت و درخط مقدم جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی است، گفت: این موضوع باعث شده تا آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور همه امکانات مالی، تسلیحاتی، بین المللی را به کار گرفته تا ساختار سیاسی سوریه را در جهت منافع رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

ارسال نظرات