معاون آموزش ابتدایی استان زنجان:

درس پژوهی، از طرح های مهم دوره ابتدایی است

درس پژوهی از طرح های مهمی است که در دوره ابتدایی به جد در حال پیگیری است که با اجرای دقیق آن حرفه معلمان به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۷۳۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جلسه هم اندیشی مدیران مستقل و نمایندگان معلمان دوره ابتدایی شهرستان ایجرود با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی استان زنجان در جلسه هم اندیشی مدیران مستقل و نمایندگان معلمان دوره ابتدایی ایجرود، گفت: با اشاره به اجرای طرح های اولویت دار در دوره ابتدایی گفت : شورای معلمان در پیشبرد اهداف آموزشی نقش کلیدی دارد.

اصغر بیات افزود: درس پژوهی از طرح های مهمی است که در دوره ابتدایی به جد در حال پیگیری است که با اجرای دقیق آن حرفه معلمان به نمایش گذاشته می شود .

این مقام مسئول ضمن اشاره به طرح جابربن حیان خاطر نشان کرد: تولید دانش و مشارکت در پروژه ها پژوهشی از جمله درس پژوهی خواهد توانست نیاز ها و خواسته ها دانش آموزان در امر آموزش را برطرف نماید و باید از درس پژوهی به عنوان یک فرایند یاد دهنده و یادگیرنده در جهت حرفه ای شدن معلمان و تخصصی شدن مهارت های معلمان بهرمند شد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و تبیین ارزشیابی کیفی و توصیفی تصریح کرد: اگر فلسفه و اهمیت این ارزشیابی بر همگان روشن گردد آموزش و تدریس در کلاس با انگیزه و رغبت مضاعفی جریان خواهد یافت .

معاون آموزش ابتدایی استان زنجان به دانش آموزان طرح تلفیق و فراگیر اشاره کرد و گفت : این دانش آموزان به لحاظ مشکلات ویژه جسمانی و روحی نیازمند توجه معلمان می باشند تا شوق و امید یادگیری در این دانش آموزان را به سرمنزل مقصود برسانیم.

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود ضمن تقدیر از زحمات معلمان دوره ابتدایی گفت : شورای معلمان بهترین بستر برای مشارکت عناصر اصلی مجموعه آموزش و پرورش درامر تعلیم و تربیت است .

داود بهرامی افزود : شورای معلمان از مهم ترین ارکان در سطح مدارس است که تصمیمات این حوزه می تواند نقش اساسی درارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد و نگاه مسئولانه به شورای معلمان و اصلاح رویکرد تبیین وظایف شورای معلمان بر عهده مدیران مدارس است.

بهرامی همچنین ضمن تاکید بر بهره مند شدن از ظرفیت تمامی معلمان در تصمیم سازی ها تصریح کرد: موفقیت در مدارس در گرو همکاری و تعامل تمامی نیروهای آموزشگاه است .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود به فعالیت های اجرا شده در زمینه کاهش نرخ بی سوادی اشاره و اظهار داشت: گسترش مراکز پیش دبستانی ،تاسیس آموزشگاه استثنایی وکلاس های آموزش خانواده از جمله مهمترین این اقدامات است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار