معاون آب منطقه‌ای اردبیل گفت:

بحران منابع آب زیرزمینی، جامعه بشری را به شدت تهدید می کند

بحران حاکم بر منابع آب زیرزمینی، به شدت جامعه بشری را تهدید می‌کند و امروز کسی تردید ندارد که موضوع آب و بحران کشور در راس تمام مسائل کشورمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۲۶۸۰۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز محمدی در جلسه کمیته راهبردی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر‌زمینی اردبیل اظهار داشت: بحران حاکم بر منابع آب زیرزمینی، به شدت جامعه بشری را تهدید می‌کند و امروز کسی تردید ندارد که موضوع آب و بحران کشور در راس تمام مسائل کشورمان قرار گرفته است.

وی با تشریح فعالیت‌های انجام شده در زمینه طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان اردبیل گفت: تهیه و تکمیل اطلاعات 6 هزار و 500 پرونده از 7 هزار پرونده برای ورود به سیستم اطلاعات یکپارچه منابع آب و تهیه بخشی از زیرساخت‌های سخت افزاری آن از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

محمدی با اشاره برگزاری 5 جلسه شورای حفاظت منابع آب استان و تعداد 20 جلسه در شهرستان‌ها و نیز تشکیل کمیته راهبردی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی به تعداد 5 جلسه گفت: تشکیل شورای هماهنگی دشت اردبیل در شهرستان‌های اردبیل و نمین، برگزاری نشست مشترک با رئیس‌کل، دادستان‌ها، قضات و دادیاران دادگستری کل استان و برگزاری جلسات با خانه کشاورز برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی و جلب مشارکت آنها در تحقق برنامه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی از فعالیت‌های دیگر در این حوزه بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تهیه تفاهم‌نامه و تشکیل کمیته مصرف بهینه آب بین شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان و برگزاری نشست مشترک مدیران دو سازمان در زمینه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی را از دیگر فعالیت‌های این معاونت در راستای اجرای طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش بحران آب با مشارکت شرکت و کشاورزان دشت اردبیل، برگزاری همایش مدیریت مصرف با محوریت طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی با مشارکت شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان، برگزاری همایش مدیریت مصرف برای ائمه جماعات و تبیین اهداف طرح احیا و تعادل‌بخشی آب زیرزمینی، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح داناب در سطح استان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای عقد قرارداد با صدا و سیمای مرکز استان برای تهیه و پخش برنامه‌های مرتبط با موضوع آب‌های زیرزمینی از دیگر فعالیت‌ها در 9 ماهه امسال بوده است.

محمدی برگزاری نشست خبری و مطبوعاتی و تورهای بازدید خبرنگاران از طرح‌های تعادل بخشی، معرفی الگوهای موفق در زمینه مدیریت مصرف به سایر کشاورزان، برگزاری 12 نشست با بهره‌برداران منابع آب زیرزمینی در دشت اردبیل، برنامه‌ریزی ایجاد سایت مشترک آب منطقه‌ای با تهیه سخت‌افزار و نرم افزار مربوطه، بازنگری در چارت تشکیلاتی معاونت حفاظت و بهره‌برداری و تقویت آن در راستای عملیاتی کردن وظایف طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را از دیگر اقدامات در 9 ماهه اول سال برشمرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه پرو‍ژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در محدوده‌های مطالعاتی استان به ویژه دشت پایلوت اردبیل در سال 94 برنامه‌ریزی و در حال اجرا است، افزود: مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح 20 ساله و هدف‌ آن توقف روند اضافه برداشت و اصلاح الگوی مصرف بهره‌برداران است.

محمدی با اشاره به انسداد 96 حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز جدید و انسداد آن به تعداد 158 حلقه در 9 ماهه امسال اظهار کرد: 15 دستگاه جی.پی.اس بر روی دستگاه‌های حفاری موجود نصب و شرکت‌های حفار ساماندهی شدند و پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی در دشت ممنوعه اردبیل اصلاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار