نهمین یادواره 31 شهید دانش آموز و هفت شهید فرهنگی آموزش و پرورش منطقه امیر‌آباد و دو شهید والامقام روستای کوه‌زر شهرستان دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۶۹۲۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دامغان در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، فرهنگیان و دانش آموزان، فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان، مسئول نمایندگی ولی فقیه، پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه دامغان و برخی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) روستای کوه‌زر برگزار شد، اظهار داشت: همه امروز در کلاس درس شهدا هستیم، آنانکه مردانه ایستادند تا عزت اسلام و مسلمین و استقلال میهن اسلامی حفظ شود.

علی‌رضا نجاتی‌زاده با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدا در برابر طوفان تبلیغات دشمن، افزود: گرامیداشت و پیروی از راه شهدا تنها اختصاص به یک روز و یک یادواره ندارد، بلکه هر روز و هر هفته و هرماه راه شهدا باید سرمشق حیات و عمل ما باشد.

وی با بیان اینکه در کلاس درس شهدا باید هوشیار باشیم تا دریابیم آنها دارای چه ویژگی‌هایی بودند، که بدین درجه از کمال و سعادت نائل آمدند، اضافه کرد: شهیدان والامقام ما به‌ویژه شهدای نوجوان و جوان دانش آموز مطیع خداوند، یاری رسان خلق خدا، روزه دار و نمازگزار، اهل دعا و استغفار، فراری از گناه و غرق در ایمان و معرفت بودند و امروز نظاره‌گر گفتار، اعمال و کردار ما هستند.



دشمن به‌دنبال ناامید کردن ملت از دین و مکتب است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دامغان، خود سازی معنوی، پاکدامنی، عفاف و حجاب، تلاش و کوشش علمی برای ارتقاء دانایی و توانایی در جامعه و رشد امید به آینده را خواسته‌های اصلی شهدا از قشر دانش آموز کشورمان عنوان کرد و گفت: دشمنان در تلاشند که ملت بزرگ ما به‌ویژه جوانان را از دین و مکتب ناامید کنند که نقش فرهنگیان در بی‌اثر کردن این دسیسه کلیدی است.

نجاتی زاده دانش آموزان را ذخایر ارزشمند ایران اسلامی برشمرد که شکوفایی توانمندی‌های آنان با حمایت والدین و دستگاه تعلیم و تربیت آینده روشن و پرامید میهن اسلامی را تضمین می‌کند و گفت: راهی که شهدای والامقام دانش آموز و فرهنگی پیمودند، مشق عاشقانه ولایتمداری بود و این سیره عملی باید در بین آینده‌سازان ایران اسلامی تبیین و تعمیق شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 31 شهید دانش آموز آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دامغان و 622 شهید دانش آموز استان سمنان برگزاری نهمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز این منطقه به میزبانی روستای محروم کوه‌زر را دارای دو هدف عنوان کرد و افزود: این یادواره به صورت سالانه در مناطق مختلف بخش امیرآباد شهرستان دامغان برگزار می شود تا وظیفه ما در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار و تبیین یاد و راه شهدا در این منطقه انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها