مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در هر جامعه‌ای فرهنگ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله بوده و مهمترین تکلیفی که در این راستا نهاد بر دوش دارد احیاء دوباره هنرهای فراموش شده و معرفی مفاخر و مشاهیر استان است.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۴۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

مهدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به شعار آغازین مدیریت و پذیرش مسئولیت در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: با این شعار امیدوارم به تمامی اهدافی که در قالب شعار است برسیم و در حقیقت رویکرد این سازمان مبتنی بر مثلثی است که اضلاع آن را قرآن، مساجد و بسیج هنرمندان شامل می‌شود.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های فرهنگی در قالب این مثلث انجام می‌شود و با توجه به برگزاری نمایشگاه‌هایی منطبق بر هویت اسلامی و ایرانی شاهد تحقق بخشی از این شعار هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تاریخ بیشتر به شکل مکتوب بوده تا تصویر و امیدواریم به سمتی برویم که هنر نیز در ثبت تاریخ نقش‌آفرین باشد و نمایشگاه عکس حرم مطهر حضرت علی(ع) در واقع در راستای این امر بود که هنرمند به ثبت دوره‌های مختلف تاریخ پرداخته بود.

حقیقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برجسته‌سازی نمادها و شاخص‌های ایرانی و اسلامی در سطح استان گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی داشته و زادگاه علما و هنرمندان بزرگی است و به واسطه قدمت کهنی که این شهرستان در تاریخ دارد متاسفانه صنعت فرهنگ را فراموش کرده است.

وی افزود: مهاجرت‌های صورت گرفته فرهنگ را فراموش کرده‌اند آنچه در استان باقی مانده برای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است و کمتر در این مدت بیش از 35 سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد افراد شاخص و اندیشمندان بزرگ هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بر دیوار یکی از کوچه‌های حومه شهر با زغال نام امیرکبیر را حک کرده بودند که نشان از درد فرهنگی برای مردم استان است که این چهره شاخص و برجسته مهجور مانده است.

حقیقی با اشاره به عدم توجه به بحث فرهنگ در استان گفت: در سالروز شهادت این چهره شاخص سیاسی در هیچ کجای استان سخن یا برنامه‌ای به پاسداشت یاد و خاطره این شهید برگزار نشد.

وی افزود: این استان دارای پیشینه فرهنگی غنی و ظرفیت‌های متنوع و درخور زیادی است که نیاز دارد با روش‌های موثر و نوین معرفی و شکوفا شود ولی این امر تنها از عهده ارشاد بر نمی‌آید همه دستگاه‌ها باید سهم خود را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ما به اندازه سهم خود تلاش می‌کنیم احیا فرهنگ کهن استان مرکزی جزو وظایف ارشاد اسلامی بوده و در همان روزهای نخست مطرح کردم که اگر هنرمندی به دیدار ما نمی‌آید ما به دیدار او می‌رویم که در راستای همین وعده خود در مدت 15 روز گذشتهبه دیدار 3 هنرمند فاخر استان رفته‌ام و قصد دارم بزرگان هنر استان را با مجموعه دولت آشتی دهم.

حقیقی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان گفت: در هر جامعه‌ای فرهنگ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله است‌ و این مهم اساس‌ و پایه تمامی فعالیت‌ها و رشته‌های مختلف است که مهمترین تکلیف این نهاد احیاء دوباره هنرهای فراموش شده و معرفی مفاخر و مشاهیر استان است.

وی افزود:تقویت درست و اصولی زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان گنجینه و سرمایه مهم استان وظیفه این نهاد است، چراکه فرهنگ سرچشمه و مادر دیگر حوزه‌های فرهنگی‌است و پیوستگی عمیقی با امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقمداری در جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ و هنر ابزار مهم تفاهم و همبستگی است و توسعه‌ زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند تعامل بیش از پیش اهالی فرهنگ و هنر است و شاغلان این بخش باید دست به دست هم داده و در سایه همدلی، پایبندی به برنامه و تلاش عقب ماندگی‌ها را جبران کنند و راه را بر هرگونه موازی کاری و انحراف در رویه‌های کارآمد ببندند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات