معاون دانشگاه پیام نور لرستان:

کرسی های آزاداندیشی تضمین کننده حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

معاون دانشگاه پیام نور لرستان گفت: کرسی های آزاداندیشی تضمین کننده حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۴۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سپهوند امروز در جلسه دبیران تشکل های دانشجویی و هسته های کرسی های آزاداندیشی دانشگاههای خرم آباد که با موضوع چگونگی استفاده از ظرفیت کرسی های آزاندیشی در انتخابات با محوریت بسیج دانشجویی لرستان در دانشگاه پیام نور برگزار شد، وی با اشاره به اینکه کرسی های آزاداندیشی نقش تضمین حاکمیت نظام قدسی جمهوری اسلامی را دارند ادامه داد: مسلما کرسی های آزاداندیشی هنوز به سطح ایده آلی که مطلوب رهبر معظم انقلاب باشند؛ نرسیده اند و در واقع میوه کرسی ها نارس است.


معاون دانشگاه پیام نور لرستان با بیان اینکه شک نداشته باشید که نقش کرسی های نظریه پردازی شهید مطهری شک نداشته باشید کمتر از فداکاری جوانان در هشت سال دفاع مقدس نبوده اند.


سپهوند اضافه کرد: مسلما اگر یک کرسی آزاداندیشی با کیفیت برگزار شود می تواند نقشی در حد عملیات های بیت المقدس و فتح المبین را داشته باشد؛ از این رو باید کرسی ها را به این سطح از تاثیرگذاری برسانیم.

معاون دانشگاه پیام نور لرستان گفت: قومیت گرایی و قبیله گرایی بزرگترین معضل در انتخابات های مختلفی بوده که در استان لرستان برگزار شده اند و البته آفت این معضل این است که شایسته سالاری و نخبه گرایی با قبیله گرایی پیوند نمی خورد؛ از این رو ضرورت دارد که برای این مشکل چاره اندیشی کنیم.


وی افزود: اکنون که انتخابات های مختلف در استان لرستان تحت تاثیر قبیله گرایی برگزار می شوند به نظر می رسد باید از بین طوایف مختلف نخبگانی که توانایی نمایندگی یک شهر را داشته باشند وارد صحنه انتخابات شوند.


معاون دانشگاه پیام نور لرستان با تاکید بر اینکه دانشگاه یک محیط علمی فراجناحی است؛ از این رو نباید اجازه مصادره فضای قدسی دانشگاه را به هر جناحی بدهیم گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نگاه سیاسی به دانشگاه یک سم مهلک است.

سپهوند با بیان اینکه به عنوان عقلای جامعه در دانشگاه اگر برای مردم شاخص های انتخاب اصلح را تعریف نکنیم دیگران برای مردم شاخص تعریف می کنند ادامه داد: با استفاده از ظرفیت کرسی های آزاداندیشی می توان شاخص های انتخاب اصلح را برای جامعه دانشجویی تبیین و آنها را به جامعه تسری داد.



ارسال نظرات