استاندار لرستان از کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۰۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال استان لرستان گفت: خداوند را شاکریم که ما حصل تلاش تمام مسئولان ذی ربط منجر به کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان لرستان شده است و این را به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه هر ماه و هر سال در استان شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد مشارکت اقتصادی هستیم افزود: در سال 92 نرخ مشارکت اقتصادی در استان 34 درصد و الان 37 درصد است و این بیانگر مشارکت مردم در مسائل اقتصادی است که قطعا منجر به رشد اقتصاد و افزایش اشتغال می شود.

استاندار لرستان گفت: علی رغم اینکه در کشور با رکود و عدم رونق اقتصادی دست به گریبانیم؛ اما در 9 ماهه سال 94 مالیات ارزش افزوده ناشی از تولید 19 درصد رشد داشته است و این در حالی است که لرستان یک استان اقتصادی نیست و در تولید حرف چندانی برای گفتن ندارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش مالیات ارزش افزوده ناشی از تولید در لرستان در شرایطی رخ داده است که خیلی از استانهای دیگر گرفتار هستند تصریح کرد: استان رشد خوبی در تولید داشته است و این مرهون تلاش دوستان به ویژه اعضای کارگروه اشتغال است.

استاندار لرستان با بیان اینکه نرخ صادرات کالای غیر نفتی نیز در 9 ماهه سال 94 در استان 93 درصد رشد داشته است گفت: همه اینها دلیلی برای کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان بوده است.

بازوند اضافه کرد: بالا بودن نرخ بیکاری در لرستان علاوه بر مشکلات خاص خود به عنوان یکی از موانع سرمایه گذاری نیز مطرح است؛ چون سرمایه گذاری در استانی که میزان اشتغال در آن پایین است برای سرمایه گذاران به عنوان مناطقی محسوب می شوند که ریسک سرمایه سرمایه گذاری در آنها بالا است.

وی در ادامه از پرداخت 52 میلیارد تومان تسهیلات با بهره پایین توسط صندوق کارآفرینی امید لرستان خبر داد و تصریح کرد: بنا شده است که پنج میلیارد تومان دیگر نیز به استان لرستان اختصاص یابد.

استاندار لرستان بر ضرورت احیاء طرح های تولیدی تحت تملک بانک های استان تاکید کرد و گفت: احیاء این واحدها را سال آینده پیگیری می کنیم.

بازوند سرمایه واحدهای تولیدی راکد استان لرستان را 1700 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر این ظرفیت های راکد احیاء شوند وضعیت سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان رونق می یابد.

وی با بیان اینکه دو جلسه پایان سال کارگروه اشتغال به اعلام برنامه های دستگاههای اجرایی عضو کارگروه اشتغال استان اختصاص می یابد افزود: انتظاری که از دستگاههای اجرایی داریم این است که میزان سرمایه گذاری و همچنین اشتغالزایی خود را در این برنامه اعلام کنند.

استاندار لرستان گفت: در ضمن اگر دستگاههای اجرایی توانستند برش شهرستانی برنامه سال آینده خود را در جلسات پایان سال کارگروه اشتغال استان ارائه کنند در غیر این صورت این دستور کار به سه ماهه اول سال 95 موکول می شود.

بازوند بیان کرد: طبق رایزنی صورت گرفته و با موافقت دادستان بخشی از سرمایه شرکت ماشین سازی لرستان جهت پرداخت حقوق معوقه کارکنان این شرکت آزاد می شود.

ارسال نظرات