خبرهای داغ:
آیا انتصاب زیاد بن ابیه بعنوان فرماندار در حکومت حضرت علی(ع) دلیل بر برداشتن نظارتهای شورای نگهبان بر کاندیداها میشود؟
کد خبر: ۸۶۲۷۱۳۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام شاهلو در حلقه صالحین پایگاه امیرالمومنین(ع) حوزه یک شهید ابراهیمی با ذکر این نکته از سخنرانی اخیر رییس جمهور در خصوص انتصاب زیاد بن ابیه بعنوان فرماندار در حکمت حضرت امیر (ع) گفت: آیا این انتصاب در حکومت حضرت دلیل بر برداشتن نظارتهای شورای نگهبان بر کاندیداها میشود؟ و آیا باید هر شخصی را با هر شرایط و وضعیتی بعنوان کاندیدای انتخابات بپذیریم؟

غلامرضا شاهلو ادامه داد: یک جواب اینکه اگر ما بخواهیم حکومتمان به حکومت حضرت علی(ع) نزدیک شود، باید در انتخاب مسئولین حکومتی دقت و معیارهای بالایی داشته باشیم، تا تاوان انتخاب مسئولین بی صلاحیت را ندهیم.

وی ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم انتصاب زیاد بن ابیه مستقیم از طرف حضرت علی(ع) نبوده، بلکه به پیشنهاد و اصرار ابن عباس صورت گرفته.

این مربی حلقه صالحین اظهار داشت: حضرت علی (ع) در جامعه ی آنروز به تعداد کافی نیروی متخصص و متعهد نداشته اند، ولی جامعه ی امروز ما نیروی مومن انقلابی و متخصص و باسواد کم ندارد.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) در نامه شان به مالک، ملاکها و معیارهای انتخاب یک مسئول حکومتی را به تفصیل ذکر کرده اند و این ملاکها برای ما معیار عمل است، نه صرف وجود یک فرماندار مثل زیاد بن ابیه در حکومت ایشان.

شاهلو در پایان یادآور شد: ملاک ما برای انتخاب یک نامزد یا مسئول حکومتی نباید امثال زیاد باشند، بلکه حضرت علی(ع) مشخصات و معیارهای مسئولین حکومتی را به تفصیل و واضح و روشن بیان فرموده اند.
ارسال نظرات