رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: کاهش قیمت صادراتی میوه و تره‌بار در راستای رقابت با محصولات مشابه خارجی است.
کد خبر: ۸۶۲۷۴۰۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: کمیسیون بازرگانی اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ارزش صادراتی 116 قلم کالای میوه و تره و بار و سبزی و صیفی را بررسی کرده است.

وی افزود: بر این اساس ارزش‌های صادراتی این کالاها در سال 94 با توجه به کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و در بازار داخلی حکایت از کاهش 20 تا 50 درصدی نسبت به سال 91 دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی بیان داشت: کاهش قیمت‌های جهانی در اثر رکود اقتصادی کاهش قیمت نفت در جهان و افزایش تولید بوده است.

وی تصریح کرد: براین اساس قیمت برخی اقلام مانند سیب، کیوی و سبزیجات در بازار جهانی در سال 2015 و 2016 سیر نزولی داشته و بر این اساس ما هم قیمت‌ محصولات صادراتی را برای رقابت با محصولات خارجی کاهش داده‌ایم.

نورانی گفت: بر این اساس قیمت هر تن کیوی در سال 91 در بسته‌بندی شانه‌ای 920 دلار بوده که امسال قیمت آن را به 550 دلار کاهش داده‌ایم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: همچنین قیمت هر تن سیب درختی که در سال 91 بالاتر از 600 دلار بود، امسال به نزدیک 400 دلار رسیده است.

نورانی گفت: همچنین قیمت هر تن لیمو شیرین را در سال 91 520 دلار عنوان کرد و قیمت آن را در سال جاری برای صادرات 300 دلار عنوان کرد.

وی بیان داشت: بقیه اقلام هم تقریبا به همین نسبت کاهش قیمت داشته است و قیمت‌هایی که کنفدراسیون صادرات ارائه داده برای رقابت با قیمت‌های جهانی مطابق با قیمت‌های جهانی بوده است.


ارسال نظرات