بیست و سومین همایش ملی بلور شناسی و کانی شناسی ایران طی آئینی با حضور اساتید، محققان، پژوهشگران برجسته علوم زمین، فیزیک و شیمی کشور در دانشگاه دامغان آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۳۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ارائه 101 مقاله به صورت سخنرانی و 164 مقاله از مجموع 250 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش به شکل پوستر در موضوعات، ژنو شیمی کانی‌ها و سنگ‌ها، بلور شناسی و کانی شناسی صنعتی، کانی‌شناسی، ساختار و کاربرد کانی‌ها، رشد و ویژگی‌های فیزیکو شیمیایی بلور‌ها، گوهر‌شناسی، زمین شناسی و زمین شیمی‌گوهر‌ها، روش‌های تجربی در پراش پرتو ایکس، روش‌های تجربی در پراش الکترون و نوترون، در قالب کارگاه‌ها و نمایشگاه از مهمترین بخش‌های این همایش دو روزه است.

دبیر بیست و سومین همایش بلور شناسی و کانی شناسی ایران در آئین افتتاحیه این گردهمایی علمی پژوهشی که با حضور 32 نفر از اساتید با سابقه کشور، محققان و پژوهشگران برجسته مراکز علمی و دانشگاهی استان‌های مختلف، مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه دامغان و فرماندار این شهرستان در تالار اندیشه این مرکز آموزش عالی برگزار شد اظهار داشت: ایجاد فرصتی مناسب برای ارائه یافته‌های نوین علمی، استفاده از تجارب اندیشمندان و تبادل نظر محققان مهمترین اهداف این همایش ملی است.

دکتر قاسم قربانی با اشاره به برگزاری این همایش از سوی انجمن بلور شناسی و کانی شناسی ایران و دانشکده علوم زمین دانشگاه دامغان، خاطر‌نشان کرد: بیست و چهارمین همایش ملی بلور شناسی و کانی شناسی ایران نیز سال آینده به میزبانی دانشگاه شاهرود برگزار می‌شود.

وی از برگزاری سومین مراسم نکوداشت چهره‌های ماندگار دانش زمین‌شناسی و کانی شناسی کشور از سوی انجمن بلور شناسی و کانی شناسی ایران در جریان این همایش دو روزه خبرداد و گفت: از مقام علمی چهره ماندگار این عرصه استاد برجسته دکتر محمد حسن کریم‌پور در این همایش تجلیل می‌شود.



رئیس دانشگاه دامغان نیز در این مراسم با اشاره به غنای علمی و تاریخی شهر هفت هزار ساله دامغان، برگزاری همایش‌های ملی علمی در این سطح را موجب رشد و اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از پنج‌هزار دانشجو در هشت دانشکده دانشگاه دامغان مشغول به تحصیل هستند.

عبدالعلی بصیری با بیان اینکه به دنبال برگزاری موفق همایش ملی زمین‌شناسی اقتصادی با حضور فرهیختگان این عرصه در شهریور‌ماه، اکنون دانشگاه دامغان برای دومین‌بار میزبان اساتید و پژوهشگران برجسته این علم است، اظهار داشت: دانشگاه دامغان از حضور 140 عضو هیئت علمی بهره می‌برد و دانشکده زمین‌شناسی باسابقه ترین دانشکده این مرکز آموزش عالی است.



گزارش از جواد رمضانیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها