خبرهای داغ:
رئیس انجمن بلور و کانی شناسی ایران در دامغان:
رئیس انجمن بلور شناسی و کانی‌شناسی ایران در دامغان گفت: در طول 24 سال اخیر بیش 1500 پژوهشگر، استاد و دانشجو عضو انجمن بلور شناسی و کانی‌شناسی ایران بوده‌اند و هم اکنون 400 استاد و محقق فعال در مراکز آموزش ‌عالی عضو این انجمن هستند.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۳۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ناصر تجبر در آیین افتتاحیه بیست و سومین همایش ملی بلور شناسی و کانی شناسی ایران که با حضور اساتید برجسته پژوهشگران و دانشجویانی از سراسر کشور در تالار اندیشه دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: انجمن بلور و کانی شناسی ایران در سال 70 در دانشگاه همدان شکل گرفت و در سال 71 این اجمن در دانشگاه علم و صنعت رسما کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش های سالانه بلور شناسی و کانی شناسی ایران در مراکز آموزش عالی معتبر کشور جهت انتقال دانش و تجربیات و تبادل نظر اساتید، محققان و پژوهشگران این عرصه، اضافه کرد: هم‌اکنون دفتر مرکزی این انجمن در تهران و دفاتر اصلی آن در دانشگاه فردوسی مشهد، یزد و تبریز فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن بلور شناسی و کانی شناسی ایران با تأکید بر اهمیت فعالیت این انجمن و برگزاری همایش‌های سالانه برای دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های مختلف علم زمین شناسی و معادن، تصریح کرد: انجمن بلور شناسی و کانی شناسی ایران می‌تواند زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در استان‌ها فراهم کند که در برخی از شهرها شاهد برگزاری موفق این دوره‌ها بوده‌ایم.



تجبر با بیان اینکه ایران از نظر دارا بودن ذخایر کانی‌ها بسیار غنی است و باید در مسیر استخراج و استفاده بهینه از این ثروت خداداد فعالیت بیشتر و مدیریت بهتری شکل گیرد، گفت: خام فروشی هدر دادن سرمایه بزرگ کانی‌های صنعتی کشور است، درحالی‌ که فراوری کانی های صنعتی می‌تواند برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این حوزه تولید شغل کند.

وی برگزاری بیست و سومین همایش ملی بلور شناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه دامغان با حضور بیش از 30 تن از اساتید برجسته و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور را فرصت مغتنمی برای ظرفیت سنجی و تبادل تجربیات علمی و عملی در این بخش دانست و افزود: بی‌تردید ارائه بیش از 250 مقاله در حوزه‌های مختلف مرتبط با موضوع همایش نشان از غنای این گردهمایی علمی دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها