خبرهای داغ:

آئین کاشت نهال توسط زوج های جوان در دزفول اجرا شد

در مراسمی نمادین به مناسبت هفته هوای پاک، زوج های جوان دزفولی به کاشت نهال در بوستان خانواده این شهرستان پرداختند.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۶۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،دیر سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری دزفول ظهر امروز در آیین ابتکاری و نمادین کاشت نهال توسط زوج های جوان در محل بوستان خانواده دزفول اظهار کرد: در سال ۸۷ که آمار سرانه فضای سبز دزفول را بررسی کردیم برای هر نفر حدود ۷.۵ متر مربع فضای سبز در شهرستان وجود داشت اما از سال ۸۷ به بعد که نهضت فضای سبز و کاشت درخت را در شهرستان آغاز کردیم در جدیدترین آمار به سرانه ۱۴ مترمربع برای هر نفر دست یافتیم.

علیرضا چیت زن افزود: سرانه فضای سبزی که طبق شاخص های فضای سبز و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی در ایران قابل قبول است چيزي بین هشت تا ۱۲ متر است در حالی که اکنون دزفول دو متر از سرانه استاندارد کشوری نیز بالاتر است. ضمن اینکه اگر بخواهیم فضای سبز حاشیه شهر و باغات دزفول را نیز به این میزان اضافه کنیم باید گفت که سرانه فضای سبز دزفول به ۱۹.۵ متر نیز رسیده است.

دزفول به سرانه  فضای سبز جهانی خواهد رسید 

مدیر سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری دزفول با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز جهانی بین ۱۸ تا ۲۵ متر است، گفت: ما به مردم دزفول قول می دهیم که به سرانه جهانی برسیم و اکنون نیز با وجود کمبود اعتبار در حال پیشروی به سمت این مهم هستیم.

کاشت سالانه ۳۰۰ هزار نهال در دزفول

چیت زن با بیان اینکه اکنون دزفول به عنوان شهر سبز استان مورد تائید قرار گرفته است، افزود: سازمان فضای سبز دزفول به طبع وظایفی که دارد سالانه حدود ۳۰۰ هزار نهال در خزانه های خود تولید می کند که به شکل های گوناگون در ایام مختلف سال این نهال ها برای کاشت بین مردم به صورت رایگان توزیع و یا توسط پرسنل سازمان کاشته می شوند.

وی بابیان اینکه باید عرصه فضای سبزی که در دزفول ایجاد شده را با تمام قدرت حفظ کنیم، گفت: ما آمادگی داریم در تمام مراسم ها و ایام مختلف سال گیاهان را به صورت رایگان توزیع کنیم تا شهری سرسبز داشته باشیم و با توجه به فاجعه زیست محیطی ریز گردها که گریبانگیر ما شده است بتوانیم با کاشت درخت که در واقع تنها راه جلوگیری از این فاجعه است، فضای سبز شهر را آنچنان گسترش دهیم که به صورت قطعی با این فاجعه مقابله کنیم.

شهردار دزفول نیز در این آین، کاشت نهال توسط زوج های جوان دزفولی را ابتکار شهرداری، سازمان فضای سبز، اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دانست و گفت: کاشت درخت سنت اولیا و انبیا است و امروزه نیز با توجه به مسائل زیست محیطی از جمله آلودگی هوا، کاشت درخت به شدت باید مورد توجه قرار بگیرد.

بوستان بانوان دزفول در بهار ۹۵ افتتاح می شود 

محمدرضا کرمی نژاد بالابودن سرانه فضای سبز دزفول از سرانه استاندارد کشوری را نشان دهنده تلاش عوامل سازمان فضای سبز این شهرستان دانست و اظهار کرد: در نظر داریم تا برای ایام دهه فجر دو بوستان مجهز خلیج فارس و امید اصلی را افتتاح کنیم، ضمن اینکه پارک بانوان در جنوب شهر نیز در حال ساخت است که پیش بینی می شود در بهار سال ۹۵ این بوستان اختصاصی بانوان با تمام امکانات نیز افتتاح شود.

دزفول از هوای پاک برخوردار است 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دزفول نیز در این آئین با بیان اینکه درخت یک موجود زنده و نشانه ای از حیات و زندگی است، اظهار کرد: این ابتکار کاشت نهال توسط زوج های جوان برای اولین بار در دزفول اجرا شده تا فرهنگ درخت کاری و توسعه فضای سبز بیش از پیش نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها