استاد دانشگاه و مشاور خانواده نیز در این همایش گفت: فرزندانی که در خانواده سالم پرورش پیدا کنند به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نمی کنند.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۹۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در همایش یک روزه آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه روحانیون و مبلغ های استان ذبیح الله کاوه فارسانی عامل‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین علت‌های اعتیاد در جوانان است اظهار کرد: خانواده الگو است و نوجوانان و جوانانی که به سمت مصرف مواد مخدر می روند اکثرا دارای خانواده های آشفته هستند.

وی تصریح کرد: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر مهارت دوست یابی را به کودکان خود آموزش داده شود و همچنین مهارت «نه گفتن» را به کودکان بیاموزیم چرا که نداشتن این مهارت ها خود موجب افتادن در دام اعتیاد می شود.

استاد دانشگاه و مشاور خانواده بیان کرد: نوجوانان در سن خود خصوصیت سرکشی، کنجکاوی ونیاز به تحرک و فعالیت بسیار دارند.

کاوه فارسانی خاطرنشان کرد: در دام افتادن اعتیاد در کسانی که باور های مثبت داردند نسبت به کسانی که باورهای منفی دارند بیشتر است.

وی با بیان اینکه طی برسی های و تحقیق های انجام شده تعارف دوستان مهمترین عامل در معتاد شدن جوانان داشته است، گفت: باید نگرش های پدر و مادر خانواده عوض شود و نباید به کودکان خود مکرر نصیحت کنند چرا که نصیحت های مکرر موجب می شود فرد در مقابل پدر و مادر قرارگیرد و توجهی به نصیحت ها نداشته باشد.

ارسال نظرات