رییس اداره بهزیستی گلوگاه گفت: متاسفانه فقط 500 کودک در طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان در این شهرستان معاینه شده که نیاز به توجه بیشتر خانواده ها دارد.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۲۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶




به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه ، عباس رسولی طی گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که سازمان بهزیستی روی آن تاکید دارد طرح پیشگیری از تنبلی چشم است که معاینه‌ها در سال جاری شروع شده که تا امروز تقریبا ۵۰۰ نفر در گلوگاه معاینه شده‌اند.

وی افزود: این طرح برای کودکان ۳ تا ۶ سال است که سه مرکز در این شهرستان برای معاینه چشم این کودکان فعال است.

رئیس اداره بهزیستی گلوگاه گفت: بیماری تنبلی چشم در رده سنی ۳ تا ۶ سال قابل تشخیص است و تشخیص بیماری با فرمت‌هایی که اجرا می‌شود آسان است.

رسولی ادامه داد: در این معاینات در مرحله اول کودک را تست می‌کنند در صورت تشخیص عدم سلامت یا مشکوک بودن به مرحله دوم ارجاع داده می‌شود که در این مرحله اپتیومتریست به صورت رایگان چشم کودک را معاینه می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که در مرحله دوم تشخیص داده شود که شرایط کودک حادتر است و نیاز به ارجاع به مرحله سوم دارد ارجاع داده خواهد شد و در صورتی که نیاز به عمل جراحی باشد سازمان بهزیستی در خدمات مالی جراحی را به بیمار کمک می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی گلوگاه اظهار داشت: طبق استعلامات از مراکز مربوطه، کل کودکانی که در طرح در این شهرستان باید شناسایی شوند حداکثر ۱۴۰۰ کودک‌ است که متاسفانه فقط ۵۰۰ نفر از این ۱۴۰۰ نفر مراجعه کرده‌اند.

رسولی کفت: در صورتی که خانواده‌های روستایی کودکان خود را به مراکز معاینه برای معاینات چشم نبرده‌اند به دهیاری یا شورای محل خود مراجعه و ثبت‌نام کنند و در اولین فرصت با هماهنگی شورای محل و اداره بهزیستی یک تیم برای معاینه کودکان به آن روستا اعزام می‌شود.

وی در پایان افزود: از مجموع ۵۰۰ کودک معاینه شده در این شهرستان ۳۵۰ کودک در حوزه شهری معاینه شده و مابقی روستایی بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها