مشاور معاون حقوقی ، ورزش وجوانان مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات برای احداث باشگاه‌های ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته

مشاور معاون حقوقی ،پارلمانی وامور مجلس وزارت ورزش وجوانان از پیگیری پرداخت تسهیلات تأمین تجهیزات و احداث باشگاه‌های ورزشی خبر داد و گفت: باشگاه‌هایی که از امکانات کمتری برخوردار بوده و یا در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده‌اند، در اولویت قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۴۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

 امیر عفراتی در مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر استان مرکزی اظهار داشت: ساخت و ساز باشگاه‌های ورزشی در مناطق حاشیه‌ای از اهمیت ویژه‌ای در ارتقاء سلامت جامعه برخوردار است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از سیاست‌های تشویقی به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد باشگاه در مناطق حاشیه‌ای امری لازم است که باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

مشاور معاون حقوقی ،پارلمانی وامور مجلس ودبیر کمیسیون ماده پنجوزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه توزیع مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها غیرمجاز است، بیان داشت: مربیان به هیچ عنوان حق تجویز این داروها را در باشگاه‌های ورزشی ندارند، چرا که از علم پزشکی بی‌اطلاع هستند.

عفراتی ادامه داد: استفاده از داروهای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی در حال حاضر یک موجی ایجاد شده و قرص‌هایی استفاده می‌شود که علاوه بر کاهش وزن اعتیادآور نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از فروش مواد نیرو زا در باشگاه‌های ورزشی باید نظارت بر عملکرد مربیان در باشگاه‌ها افزایش یابد تا از ورود داروها و مکمل‌های مجاز و غیرمجاز در باشگاه‌ها جلوگیری شود.

دبیر کمیسیون ماده پنج باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هم اکنون تمهیداتی اتخاذ شده که طی آن فدراسیون پزشکی ورزشی تحت نظر پزشک مخصوص و کارشناس، مکمل‌های مجاز را در اختیار ورزشکاران قرار خواهد داد.

عفراتی در ادامه گفت: برای فعال شدن ورزش باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و وزارتخانه نیز با این اقدام موافق است.

وی ادامه داد: تشکیل اتحادیه‌های ورزشی متشکل از پیشکسوتان ورزشی به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در باشگاه‌های استان‌ها می‌تواند در راستای رفع مشکلات این حوزه موثر واقع شود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پیشکسوتان ورزشی افرادی خبره در بخش‌های نظارتی هستند و به راحتی می‌توانند مشکلات و تخلفات را شناسایی و رصد کنند، بیان داشت: در حال حاضر 300 باشگاه ورزشی در استان مرکزی فعالیت دارند که پیشکسوتان می‌توانند این باشگاه‌ها را در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های ورزشی یاری رسانند.

عفراتی گفت: یکی از مشکلات موجود در باشگاه‌های ورزشی واقع شده در بافت‌های فرسوده عدم همکاری شهرداری و شورای شهر با فعالیت این باشگاه‌ها است، اما خوشبختانه این چالش با تعامل و همکاری خوب بین حوزه ورزش و شهرداری در اراک حل و فصل شده است.

وی تاکید کرد: سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت موظف است برای سلامت مردم سرمایه‌گذاری کند.

مشاور معاون حقوقی ،پارلمانی وامور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته عوارض ساخت و ساز باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های ورزشی حذف شده است که می‌تواند نقش موثری در افزایش ساخت و سازهای این بخش داشته باشد.

 عفراتی بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان به دنبال حذف و کاهش مالیات بر ارزش افزوده باشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی است.

وی همچنین از پیگیری به منظور ساماندهی پخش موزیک در باشگاه‌های ورزشی خبر داد.

مشاور معاون حقوقی ،پارلمانی وامور مجلس ودبیر کمیسیون ماده پنجوزارت ورزش و جوانان از پیگیری پرداخت تسهیلات تأمین تجهیزات و احداث باشگاه‌های ورزشی خبر داد و گفت: این تسهیلات در سال گذشته پرداخت شد و باشگاه‌هایی که از امکانات کمتری برخوردار بوده و یا در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده‌اند، در اولویت دریافت این تسهیلات قرار گرفتند.

 وی تاکید کرد: باید از سیاست‌های تشویقی به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد باشگاه در مناطق حاشیه‌ای استفاده شود.

ارسال نظرات