به همت کانون بسیج هنرمندان اردکان:

"وقتی شیطان در میزند"با استقبال بسیارخوب مردم اردکان به نمایش در آمد

مردم اردکان از نمایش " وقتی شیطان در می زند " کاری از انجمن نمایش کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان استقبال بسیار خوبی کردند.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۵۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ مردم اردکان از نمایش " وقتی شیطان در می زند " کاری از انجمن نمایش کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان استقبال بسیار خوبی کردند.

درحاشیه ی این نمایش گفتگویی با رضا صفدرخان مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان داشتیم: استقبال بی نظیر مردم از اولین شب اجرای این نمایش و همچنین تشویق ها و ابراز احساسات مردم با این نمایش بیانگر حقایقی بود .

در بیان این حقایق ابتدا باید عرض کنم ، همان طور که اطلاع دارید بعد از شاید بیست سال یک تیم و گروه جدید نمایشی با عنوان انجمن نمایش کانون بسیج هنرمندان توانسته در اردکان اجرا داشته باشد این نکته ای بسیار مهم و البته افتخار آمیز برای ماست که تنها حاصل لطف و حمایت الهی و زحمات سازمان بسیج هنرمندان استان یزد و دوستان ما در انجمن کانون بوده است .

حقیقتا بنده به عنوان مسؤل کانون برایم قابل وصف نیست که چگونه زحمات و تلاش های یکساله ی کارگردان ، بازیگران و عوامل فنی این نمایش را با هزار و یک فراز و نشیبی که داشته برایتان بیان و توصیف کنم ، اما کارگردان ، بازیگران و عوامل فنی این کار با اخلاص و متعهدانه پای این کار ایستادند و این برای من بسیار قابل ارزش و تشکر وافر است .

اما در بیان حقایق استقبال بی نظیر مردم از نمایش " وقتی شیطان در می زند " باید عرض کنم :

این اتفاق ثابت کرد مردم تغیر و تحول در شیوه اجرا و سبک نمایش را کاملا دوست داشتند و پذیرفتند و با آن به خوبی ارتباط برقرار کردند و در پیرو این حقیقت دیدگاه ما ، که لزوم تغیر و تحول بنیادین در شیوه اجرا ، سبک و محتوا در تئاتر است را تثبیت می کند .

این اتفاق ثابت کرد نگاه بعضا عده ای از منتقدین و بزرگان تئاتر اردکان نسبت به نوع ارتباط مخاطب با این نمایش که ارتباط خوبی نخواهد بود کاملا اشتباه بوده و مردم به عنوان مخاطب با تشویقات و ابراز احساسات بی نظیر و مثال زدنی خود با این تئاتر و بازیگران آن ، این موضوع را ثابت کردند ، پس آن عده منتقدین و بزرگان تئاتر اردکان، گویا باید در نوع نگاه خود در زمینه مخاطب شناسی و جامعه شناسی تجدید نظر کنند " آن ها که می گفتند این سبک نمایش در دهه شصت هم اجرا نمی شده ، با چشمان خود دیدن مردم به عنوان مخاطب چه بی نظیر با این نمایش در دهه نود ارتباط برقرار کردند " که این یک نکته بسیار مهم است که جا دارد در آن تأمل شود .

این اتفاق ثابت کرد نمایشی در ژانر ملودرام و ثراژدی مخاطب خودش را دارد و باید به این طیف از مخاطبین احترام گذاشت و نه تنها به نمایش های طنز و مخاطب آن احترام گذاشت و اهمیت داد و آن هم نمایش های طنزی که بعضا تنها ژانر طنز را به دنبال خود به یدک می کشند و حقیقت وجودیشان چیزی جزء لودگی ، تمسخر این و آن کردند و محتوای صخیف نیست .

در پایان جا دارد از جناب آقای علی کرکیان مسؤل انجمن نمایش کانون بسیج هنرمندان اردکان و همچنین کارگردان نمایش " وقتی شیطان در می زند " صمیمانه تشکر کنم و برایشان آرزو و توفیق موفقیت روز افزون در عرصه نمایش را داشته باشم و البته کمال تشکر را از جناب آقای محمد علی زمانیان رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان دارم که به مانند یک استاد و دوست در کنار ما بودند و همچنین با تمام وجود ابراز خوشحالی می کنم که یک اتفاق خوب در عرصه ی هنری شهرستان اردکان رقم خورده که به تبع آن حال بسیاری از مسؤلین ، مردم و هنرمندان خوب شده است و این برای ما بسیار ارزشمند است و بابت آن خدا را شاکریم و حقیقتا از صمیم قلب آرزوی موفقیت روز افزون برای تمامی هنرمندان در تمامی رشته های هنری را دارم.


ارسال نظرات