خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:

اصل مردم محوری در برنامه های دهه فجر رعایت شود

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: در برنامه های دهه فجر سعی شده است تا اصل مردم محوری همواره رعایت شود چرا که ما معتقدیم هرکجا که زمام امور به دست مردم باشد موفقیت های چشم گیری بدست خواهد آمد.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۸۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در نشست مطبوعاتی با اصاحب رسانه و مطبوعات به مناسبت دهه مبارک فجر ضمن تشریح برنامه های دهه فجر در این شهرستان اظهار کرد: 118پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر730 میلیارد ریال در شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

وی افزود: از میان ۱۱۸ پروژه ،۹۱ پروژه عمرانی و ۲۷ پروژه اقتصادی هستند که با بهره برداری از این پروژه ها در مجموع برای ۳۵۷ نفر، شامل ۱۷۷ نفر در بخش اقتصادی و ۱۸۰ نفر در بخش عمرانی به صورت مستقیم کارآفرینی شده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: از مجموع این پروژه ها 38 طرح در سطح شهر شاهرود، 26 طرح در بخش مرکزی، 41 طرح در بخش بسطام و 13 طرح نیز در بخش بیارجمند افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: مجموع ریالی اعتبارات ۹۱ پروژه عمرانی شهرستان شاهرود که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهند شد ۴۶۵ میلیارد ریال و مجموع اعتبارات ۲۷ طرح اقتصادی ۲۶۴ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بیشترین پروژه قابل افتتاح در دهه مبارک فجر شاهرود متعلق به جهادکشاورزی با ۲۹ طرح است ادامه داد: امور توزیع برق شهرستان با ۲۴ پروژه عمرانی، مجموعه فرمانداری ۹ طرح، صنعت و معدن 8 پروژه اقتصادی، آبفای شهری و شهرداری های مجن، رودیان، کلاته خیج و بسطام با 7 پروژه، شهرداری شاهرود با 6 پروژه، آبفای روستایی 4 طرح، بنیاد مسکن 4 طرح و راه و ترابری نیز با 4 طرح در رتبه بعدی تعداد پروژه های قابل افتتاح قرار دارند.

هاشمی بیان کرد: در ایام دهه مبارک فجر چهار طرح ویژه سازمان نوسازی مدارس با 3 پروژه آموزشگاهی و یک پروژه مدرسه مسکن مهر به بهره برداری خواهند رسید.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود ادامه داد: بزرگترین پروژه قابل افتتاح در ایام دهه فجر افتتاح روکش آسفالت محور شاهرود،آزادشهر با ۶۵ میلیارد ریال خواهد بود و پروژه های ویژه پارک علم و فناوری، سردخانه و فاز دوم کارخانه آرد شاهرود، جهادکشاورزی و شهرداری ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود.

رئیس شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: طرح ویژه ۱۲ شب ۱۲ مسجد با حضور مجموعه فرمانداری و مسئولان برخی نهادهای دولتی در قالب دیدار با مردم و بازدید از شهر و روستاها، حضور در گلزار شهدا، ادای احترام به خانواده معزز شهدا، دیدار با جانبازان و افتتاح پروژه های روستایی در بخش مرکزی و بیارجمند، بسطام در زمره برنامه های محوری دهه مبارک فجر این شهرستان خواهند بود.

وی تاکید کرد: در این برنامه ها سعی شده است تا اصل مردم محوری در برنامه ها همواره رعایت شود چرا که ما معتقدیم هرکجا که زمام امور به دست مردم باشد موفقیت های چشم گیری بدست خواهد آمد.

معاون استاندار سمنان همچنین با اشاره به هم زمانی برگزاری مسابقات کشوری ووشو با ایام دهه فجر خاطر نشان کرد: در این مسابقات که به مدت سه روز به میزبانی شاهرود برگزار می شود 650 نفر از 31 استان کشور حضور خواهند داشت.

هاشمی از سفر یکروزه استاندار سمنان به شاهرود در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مردم در یکی از روزهای این ایام مبارک شاهد حضور محمدرضا خباز در شهرستان و افتتاح پروژه مدرسه مسکن مهر و پارک علم و فناوری استان سمنان واقع در شاهرود خواهند بود.

وی با اشاره به 22 بهمن و هفتم اسفند سال جاری که دو رخداد مهم در کشور است تاکید کرد: مردم شاهرود با بصیرت و حضور به موقع خود در پای صندوق های رأی و همچنین راهپیمایی 22بهمن برگ زرین دیگری به افتخارات خود خواهند افزود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: براساس ارزیابی های انجام شده فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در بحث تکریم ارباب رجوع طی سال ۹۳ رتبه سوم در بین هشت شهرستان استان سمنان را به خود اختصاص داده و بخشداری مرکزی شاهرود نیز در بین 19 بخشداری استان رتبه سوم راکسب کرده است.

وی با بیان اینکه همه این موفقیتها نشانه همدلی و همزبانی همکاران پرتلاشمان می باشد به اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: اجرای برجام به عنوان پیروزی بزرگ ملت ایران است و این موفقیت بزرگ و تاریخی با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش های دولتمردان بویژه تیم مذاکره کننده متعلق به همه آحاد مردم شهید پرور ایران اسلامی در جای جای این مرز و بوم است که حقانیت ملت شریف ایران را به جهانیان بار دیگر ثابت کرد. هاشمی افزود: با اجرایی شدن برجام و توافق هسته ای دنیا یکبار دیگر حقانیت ملت ایران را در حالی دید که ایران و ایرانی بازهم ثابت کرد به دنبال ساخت بم اتم نیست و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انرژی صلح آمیز هسته ای با مصارف دارویی، تحقیقاتی، سوخت و انرژی را حق خود می داند و این تلاش ها جز در سایه مجاهدت های شهدای گرانقدر ایران اسلامی به ویژه شهدای هسته ای به دست نمی آمد.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود تصریح کرد: امروزه عزت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان مرهون مجاهدات همین بزرگانی است که با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند لذا مسئولان نهادهای اجرایی و دولتی شهرستان شاهرود می بایست ایام دهه مبارک فجر را زمانی مغتنم برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در 37 سال تاریخ باشکوه خود، برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان بشمارند و در روز7 اسفند ماه نیز با حضور باشکوه خود مشتی بردهان دشمنانمان بکوبند.

هاشمی درباره برنامه های ویژه جذب سرمایه گذار در دوران پسا برجام در شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی امروزه برای سرمایه گذاری در استان سمنان اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز برای استفاده از این پتانسیل در گام نخست نسبت به ایجاد کمیته سرمایه گذاری و صنعت در فرمانداری اقدام کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه باشیم.

وی افزود: قطعاً کمیته سرمایه گذاری و صنعت می تواند با بررسی پتانسیل های وجود در بخش سرمایه گذاری شهرستان و همچنین آماده سازی و معرفی ظرفیت های موجود در این خطه برای جذب سرمایه گذاران، نقش ویژه ای ایفا کند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به انتخابات گفت: برنامه های مربوط به انتخابات از اردیبهشت ماه 94 آغاز شده و به دستور وزیر کشور از 20 آذر نیز به طور رسمی ستاد انتخابات در شهرستان کار خود را آغاز کرده و کمیته های هشت گانه متشکل از کمیته های اجرایی، پشتیبانی، فناوری اطلاعات، امنیتی، اطلاع رسانی، آموزش، حراست و حقوقی تا کنون 45 جلسه و ستاد انتخابات شهرستان نیز تاکنون 17 جلسه در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات برگزار کرده اند.

هاشمی عنوان کرد: شاهرود با ۲۲۹ شعبه اخذ رای شامل ۱۸۴ شعبه ثابت و ۴۵ شعبه سیار آماده برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که خوشبختانه شرایط برای برگزاری انتخابات به خوبی مهیا است و اهالی همیشه در صحنه شهرستان می توانند در ۱۴۲ شعبه مستقل در شهر شاهرود اعم از مدارس، اماکن ورزشی، مساجد و دانشگاه ها،۲۰ شعبه در بخش مرکزی، ۴9شعبه در بخش و شهر بسطام و ۱۸ شعبه در بیارجمند نسبت به انتخاب نامزد مورد علاقه خود اقدام کنند.

ریس حوزه انتخابیه شاهرود گفت: برای رفاه حال بانوان از بین ۲۲۹ شعبه موجود در شهرستان شاهرود، ۲۳ شعبه اخذ رای شامل ۱۳ شعبه شهری در شاهرود و ۱۰ شعبه در روستاهای بخش بسطام مختص به بانوان خواهند بود و۵۰ شعبه در شهرستان میامی وظیفه جمع آوری آراء مردم را برای انتخاب یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شهرستان های شاهرود و میامی را برعهده دارند.

هاشمی با بیان اینکه شهرستان شاهرود آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارد و کمبودها، تهدیدات، شاخصه ها و ظرفیت های انتخابات در شهرستان شناسایی و برای رفع نقاط ضعف خوشبختانه اقدام شده بیان کرد: به شهروندان عزیز این اطمینان را می دهیم که شرایط برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم مهیا است و از اصحاب رسانه و مطبوعات خواستاریم تا نسبت به دعوت همگانی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفندماه جاری کمک حال دولتمردان و کمیته اجرایی انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه شاهرود یکی از امن ترین شهرهای ایران است و دغدغه امنیتی در برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت ادامه داد: تعامل خوب هیات اجرایی و هیات نظارت انتخابات نیز مصداق کاملی از همدلی و همزبانی در سطح شهرستان شاهرود است.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: سه هزار نفر به صورت مستقیم در امر برگزاری انتخابات در شهرستان شاهرود شامل بازرسان، سربازرسان محافظان صندوق ها و... دخیل هستند و برای همه این افراد کلاس ها و دوره های آموزشی ویژه برگزار شده است و به ازای هر ۲۰ شعبه اخذ رای یک سربازرس که در مجموع ۱۴ نفر در شاهرود هستند فعالیت خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به سالگرد ورود مقام معظم رهبری به شاهرود در سال 57 نیز خاطر نشان کرد: همه ما طبق فرمایش ایشان موظف به رعایت حق الناس و حفظ و صیانت از آرای مردم هستیم.

هاشمی ضمن تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی در میان داوطلبان گفت: تمامی حرکات و گفتارها و بازدید های نامزدها توسط ستاد انتخابات رصد می شود تا شاهد تخلفی نباشیم و هرکس با طرح توانمندی های خود از تخریب دیگر نامزدها اجتناب کند تادرهفتم اسفند شاهد انتخاباتی باشکوه باحضورحداکثری باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها