روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز نوشت که حملات ارتش سعودی به بیمارستانها و مراکز درمانی یمن جنایت جنگی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۲۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ روزنامه ایندپندنت در گزارشی به قلم ایما گاتن با عنوان "آیا عربستان جنایت جنگی در یمن مرتکب شده است؟" به انتشار اخبار مربوط به نقض قوانین انسانی و جنگی از سوی ارتش سعودی در یمن پرداخت و نوشت: پرسنل بیمارستان شهاره یمن با شنیدن صدای انفجار تعجب نکردند زیرا آنها به شنیدن صدای انفجارها در این بیمارستان واقع در مناطق کوهستانی شمالی یمن که با ماشین حدود نیم ساعت با مرز عربستان فاصله دارد، عادت کرده اند.
 
وی افزود: چیزی که پرسنل بیمارستان پیش بینی نمی کردند این بود که بیمارستان ها بعد از گذشت 10 ماه از آغاز حمله هوایی تحت رهبری عربستان به خاک یمن، بمباران شود. در این حمله که روز دهم ژانویه جاری صورت گرفت، شش نفر از جمله سه نفر از پرسنل بیمارستان به قتل رسیده و شمار دیگری زخمی شدند.
 
تریسا سانکریستوفال رئیس بخش اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز که مدیریت بیمارستان شهاره را برعهده دارد، گفت: زخمی ها هدف اصابت ترکش موشکها و ترکش های ناشی از حصار آهنی اطراف بیمارستان قرار گرفتند. جراحت ها خیلی بد بود.
 
گاتن در گزارش خود افزود: حمله به بیمارستان شهاره یکی از 130 مورد حمله به مراکز بهداشتی و پزشکی یمن از زمان آغاز حملات هوایی ارتش سعودی به یمن در ماه مارس سال گذشته تا کنون به شمار می رود.
 
این چهارمین حمله به بیمارستانی بود که زیر نظر سازمان پزشکان بدون مرز اداره می شود. این سازمان تاکید کرده است که جزئیات مفصل محل قرار داشتن بیمارستانها ومراکز تحت مدیریت خود در یمن را به طرف های دیگر اطلاع داده است.
 
گاتن نوشت: این حملات آسیب و زیان های گسترده ای به سیستم مراقبت های پزشکی و درمانی در یمن وارد کرده است. در جدیدترین حمله، یک راننده آمبولانس به قتل رسید.
 
خوان پیترو از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز در شهر صنعا گفت: این راننده جان خود را از دست داد. نمی دانست که پنجشنبه گذشته آخرین روز زندگی اش خواهد بود.
 
گاتن نوشت: سازمان عفو بین الملل می گوید که حملات به بیمارستانهای سازمان پزشکان بودن مرز تا سطح جنایت جنگی می رسید.
 
رشا محمد پژوهشگر امور یمن در سازمان عفو بین الملل به روزنامه ایندیپندنت گفت که براساس قوانین بین المللی، باید بیمارستانها و تیم های پزشکی در همه شرایط محترم شمرده شوند.
 
روزنامه ایندپیندنت نوشت: با وقوع چهار حمله به بیمارستانهای تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز از اکتبر گذشته تاکنون، این سازمان نگران است که به بیمارستانهای تحت مدیریتش به عنوان اهدافی مشروع نگاه شود.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات