رئیس سازمان بسیج مستضعفین: نزدیک است زمانی که بعد از ندای الله اکبر اذان و همخوانی سرود تاریخی الله اکبر فوق کید المعتدی، ما به هفت زبان سرود فتح و پیروزی را در صحن بیت المقدس، بخوانیم.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۴۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  پایگاه اینترنتی بسیج، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره سرودها و آواهای انقلابی «ترنم بیداری» که در تالار حافظیه شیراز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره ۲۰۰۰ شهید هنرمند و ۷۵ شهید عرصه موسیقی و سرودهای انقلابی و حماسی، گفت: سلام و درود بر نغمه سرایانی که زمزمه یا حسین (ع) را با ترنم بال ملائک درهم آمیختند و سرود توحید را بر همه عالم طنین انداز کردند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ادامه داد: همه ما مدیون آنهایی هستیم که هنر را به جایگاه خود رساندند؛ هنر عرصه عرضه زیبایی هاست و همه زیبایی ها نزد خداست.
 
وی افزود: هنر انتقال احساس و لطافت است و همه لطافت ها از خداست و آنها که تلاش می کنند این لطافت ها را به استخدام خشن ترین مخلوقات و ظالم ترین رژیم ها بگیرند، آب در هاون می کوبند.
 
سردار نقدی با تأکید بر اینکه هنر سیر تعالی و مسیر خود را به دست هنرمندان واقعی طی خواهد کرد و به اوج خواهد رسید، ادامه داد: هیچ چیزی نمی تواند جای هنر اصیل و منطبق بر فطرت الهی انسان را پر کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، با این تعبیر که این روزها در کوچه خیابان های شیراز عطر لطیف عشق پراکنده است، اظهار داشت: چند روز پیش این شهر شاهد حماسه حضور مردم و بدرقه شهدا در اقیانوسی از اشک و حماسه و عشق بود و مردم احساس خود را تقدیم شیرمردانی کردند که هنر را به اوج رساندند و حقیقت آن را با شهادت عرضه کردند، مرحبا به مردم شیراز.
 
وی تأکید کرد: کدام هنر است که اینطور مورد استقبال و پذیرش پیر و جوان و خرد و کلان و قشرها و قریحه ها قرار گیرد؛ با هیچ پول و زوری نمی توان نظیر چنین عشق و شور و حماسه ای را به نمایش گذاشت.
 
سردار نقدی تلاش دشمن برای انحراف و خارج کردن هنر از مسیر فطرت و حقیقت را شبانه روزی دانست و گفت: مرام و معرفت و راه هنر حقیقی و فطری، قدرت های شیطانی را به وحشت انداخته است.
 
وی افزود: وقتی معرفت و مرام هنر حقیقی در ابیات شعر شاعری، یا در نت موسیقی یک موسیقی دان یا در نوای حماسی حماسه سرایی متعهد می آید و کاخ ستمگران را به لرزه می انداز.
 
سردار نقدی هنر انقلابی و حقیقی را هنری دانست که عزم و اراده انسان را تقویت می کند و انسان را برای کمال و تعالی و مبارزه با ظلم و استکبار و برقراری آزادی مهیا می کند.
 
وی تأکید کرد: اینجا هنر واقعی برای تقویت قلب رزمنده ای را که با دست خالی در مقابل همه ستمگران می ایستد بکار گرفته می شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شجاعت و رشادت نیروی دریایی سپاه در مقابل تجاوز تفنگداران دریایی آمریکا، اظهار داشت: این هنری است که جوان هایی را تربیت می کند که با رشادت در خلیج فارس می درخشند و حماسه آفرینی می کنند.
 
سردار نقدی ادامه داد: افرادی مثل نادر مهدوی که با قایق کوچکش در مقابل ناوهای آمریکا می ایستد و وقتی اسیر می شود زیر سخت ترین شکنجه ها مقاومت می کند این هنر را به اوج رسانده اند.
 
وی افزود: نباید گذاشت هنر که اوج لطافت طبع انسانی و زیبایی است توسط جنایتکاران و بی خبران از انسانیت مصادره شود و در استخدام زورگویی و ظلم و تجاوز قرار بگیرد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری کنگره ۲۰۰۰ شهید هنرمند گفت: دشمن تلاش کرد آن فضای نورانی را با یک فریب و خدعه تحت تأثیر قرار دهد و  نمادهایی دیگری را عرضه کند، اما شما امروز در شیراز با حضور و برنامه های جذاب و سرودهای متین و ارزشمند گواهی دادید که فریب دشمن، نقش بر آب شده است.
 
وی تولیدات ارزشی و خوب هنرمندان انقلابی در عرصه موسیقی و سرود را رسوا کننده خدعه دشمن دانست و اظهار داشت: شعر و سرود و موسیقی که برای دعوت انسان ها به شهوت و لهو و لعب نیست، بلکه این سرود رزمنده را برای حضور در میدان جهاد و مبارزه برای برقراری عدالت مهیا می کند، حاصل هنر انقلابی و جزئی از رزم و جهاد است.
 
سردار نقدی افزود: دشمنانی که تلاش می کنند که هنر را از محور اصلی و انسانی اش خارج کنند و در خدمت غضب، خشونت و شهوت بگیرند بدانند که آب در هاون می کوبند.
 
وی تأکید کرد: نزدیک است زمانی که بعد از ندای الله اکبر اذان و همخوانی سرود تاریخی الله اکبر فوق کید المعتدی، ما به هفت زبان سرود فتح و پیروزی را در صحن بیت المقدس، بخوانیم.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه سخنان خود با تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ترنم بیداری، اعلام کرد: این جشنواره در سه سال آینده در استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات