خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری اوباش حاضر در کلیپ‌های مجازی خبر داد
دادستان کل کشور: اوباش در شبکه‌های اجتماعی جامعه را دچار اضطراب می‌کنند، قاطعانه پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۵۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عربده‌کشی، خودنمایی، به رخ کشیدن قطر بازو به همراه جولان بی‌محابا در فضای مجازی که گاهی با چاشنی الفاظ رکیک هم همراه می‌شود، تنها توصیفی از انتشار تصاویر منتشر شده اراذل و اوباشی است که طی چند روز گذشته برخی شبکه‌های اجتماعی را به قرق خود در آورده بودند.

انتشار کلیپی تصویری از عرض‌اندام افرادی با بدن‌های برهنه چند روزی است که افکار عمومی را به خود مشغول کرده و در هر جمع دوستانه یا دورهمی‌های خانوادگی صحبت از قدرتنمایی این افراد از طریق تلفن‌های همراه و بویژه شبکه تلگرام به میان کشیده می‌شود و نقل محافل است. پس از انتشار این فیلم‌ها، کلیپ‌های دیگری از اراذل با سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد؛ به این صورت که اوباش‌ سابقه‌دار که بازیگران اصلی اینگونه کلیپ‌ها هستند با عنوان کردن القاب خود مانند «جومونگ» و «پلنگ» همدیگر را در فضای مجازی دعوت به دعوا و درگیری می‌کنند.

در کلیپ تصویری که چند نفر از اراذل و اوباش با خودشیفتگی تمام از خود تهیه کرده‌اند قدرتنمایی و رجزخوانی‌های فراوانی برای ایجاد حس ترس و ارعاب بینندگان به معرض نمایش در می‌آید که البته دوران این یکه‌تازی یکی دو روز بیشتر دوام نداشت و با واکنش جدی مقامات قضایی و انتظامی کشور مواجه شد. یکی از این هنجارشکنان که در فضای مجازی هیمنه‌ای برای خود تدارک دیده بود لقب شاه مازندران را نیز برای خود برگزید که البته به گفته سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی تعدادی از این افراد دستگیر شده‌اند و پیگیری برای شکستن این ابهت پوشالی تا دستگیری آخرین نفر ادامه دارد.

کات پلیس به اکران نمایش اراذل
فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نخستین همایش ملی پلیس، مشاوره و روانشناسی نسبت به انتشار این تصاویر در فضای مجازی واکنش نشان داد و از دستگیری برخی از این افراد خبر داد. سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی درباره پخش فیلمی از اراذل و اوباش مازندران در شبکه‌های اجتماعی و عملکرد پلیس در قبال این افراد اظهار داشت: فیلمی از اراذل و اوباش در شبکه‌های مجازی پخش شد که این فیلم مربوط به مدت‌ها قبل بود که نیروی انتظامی پس از انتشار این فیلم نسبت به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام کرد. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: تعدادی از این اراذل و اوباش دستگیر شده‌اند و تعدادی فراری هستند که به نظر می‌رسد در روزهای آینده دستگیری این افراد انجام شود.

اقدام قوی پلیسی برابر کمترین تحرک
سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی درباره فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده و نشان‌دهنده قدرت‌نمایی فردی به نام «شاه مازندران» است، خاطرنشان کرد:  این افراد در یک محل اختصاصی اقدام به عرض اندام کرده بودند و مأموران نیروهای انتظامی به محض مشاهده و با توجه به انعکاس خبری اقدام لازم را انجام دادند. سردار اشتری به مردم اعلام کرد می‌توانند با شماره تلفن 110 نسبت به اعلام چنین مواردی به مراکز پلیس اقدام کنند و نیروی انتظامی به سرعت وارد عمل خواهد شد. به گفته فرمانده نیروی انتظامی ما کمترین تحرک در جامعه از اینگونه افراد را داریم و بیشترین اقدامات را با همکاری قضایی در این زمینه انجام می‌دهیم.

واکنش دادستان کل کشور به انتشار کلیپ  قدرتنمایی
همچنین روز گذشته – چهارشنبه - دادستان کل کشور با اعلام پیگیری قاطع برای دستگیری اراذل و اوباشی که در فضای مجازی با انتشار کلیپ قدرتنمایی کرده‌اند، گفته است: «اینها کسانی هستند که جامعه را دچار اضطراب می‌کنند.» حجت‌الاسلام‌ سیدابراهیم رئیسی در حاشیه  مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با بیان این مطلب و اشاره به دستور دادستان مربوطه برای دستگیری این افراد افزود: همانطور که رسانه ملی نیز نشان داد دادستان ما در ارتباط با برخی افراد شرور و ناامن‌کننده عرصه اجتماعی که برای خود ادعاهایی دارند و بخشی از جامعه را ترسانده‌اند، دستور دستگیری اشرار را صادر کرده است تا این افراد به دست عدالت سپرده شوند.  بنابر اظهارات دادستان کل کشور، اینها کسانی هستند که جامعه را دچار اضطراب می‌کنند و امری که می‌تواند جامعه را از نوسانات و اضطراب حفظ کند، احکام عادلانه قضات است.  رئیسی تاکید کرد که احکام قضایی اضطراب اجتماعی را به امنیت و آرامش اجتماعی تبدیل می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها