رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به‌منظور ارتقای گسترده نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این کرسی‌ها در راستای ارتقای عملیات، اطلاعات، جنگال، هوا و فضا و همچنین انواع ماموریت‌های نیروهای مسلح برگزار شده است.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  سپاه نیوز؛ سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های کارشناسی نیروهای مسلح، در گفت‌‌وگو یی اظهار داشت: همان‌طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند "ستاد کل نیروهای مسلح همچون قلب و مغز برای نیروهای مسلح عمل می‌کند"؛ این ستاد محلی است که باید کار در آن‌جا با شاخص‌های کارشناسی مورد تأمل و بررسی قرار گیرد. 
 
وی افزود: یعنی باید سوابق و عوامل موثر در هر موضوعی دقیقا شناخته شده و کار کارشناسی روی آن صورت گیرد؛ سپس طی یک فرآیند علمی، ارتباط آن با سایر موضوعات در نیروهای مسلح مشخص و طبق آن، نظریه ارائه شود؛ تا در نهایت بر اساس این نظریه‌ها، راهکارهای به‌دست آمده به محضر فرماندهی کل قوا ارائه شود. 
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: روند کار به این‌صورت است که یک موضوع با پیشنهاد کارشناسی شده و متقن به محضر ولی امر که در واقع شعبه‌ای از ولایت رسول‌الله(ص) است تقدیم شود؛ بنابراین کار این قلب و مغز (ستاد کل) باید دقیق، متقن، همه‌جانبه‌نگر و آمیخته با عواطف مثبت نسبت به همه فرماندهان و سربازان نیروهای مسلح باشد؛ تا بتواند موجب ارتقای توان دفاعی کشور شود. 
 
سرلشکر فیروزآبادی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه یاد شده گفت: این نمایشگاه در واقع ارائه‌کننده نگاه‌های کارشناسانه و نمایشی از راه‌های طی شده و برخی محصولات به‌دست آمده است؛ که از طرفی هم به‌عنوان تجربه‌ای برای سایر کارگروه‌ها و معاونت‌ها محسوب شده و هم بشارتی بر جریان «عمل صالح» در ستاد کل نیروهای مسلح است. 
 
وی همچنین تصریح کرد: از ویژگی‌های اندیشه‌ورزی این است که اندیشه‌های مختلف در فضایی علمی ارائه شوند، زیرا به‌واسطه همین تبادل اندیشه‌ها انسان می‌تواند معیار سنجشی برای سطح و اعتبار اندیشه خود بیابد. 
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: افراد صاحب اندیشه باید در اطراف یک میز جمع شده و درخصوص موضوعی که قرار است روی آن اندیشه‌ورزی صورت گیرد نظر دهند، و افراد دیگر هم باید نظرات عنوان شده را نقد کرده و در مقابل، نظر خود را ارائه دهند؛ تا در انتها بر اساس خرد جمعی، به یک نظر کارشناسی شده بر اساس معیارهای عقلی و علمی دست یابیم. 
 
وی افزود: این فرآیند منبعث از اصول اجتهاد شیعه است که می‌گوید "اجماع و خرد جمعی می‌تواند حکم بدهد، یا حکم ایجاد کند"؛ بنابراین در مسائل علمی و کارشناسی و در شرایط کنونی کشور که شرایط تولید علم و تبدیل آن به صنعت و ثروت و پیشرفت کشور است، باید این بنیان‌ها در همه جا نهاده شود. 
 
سرلشکر فیروزآبادی گفت: اینکه رهبر عزیز ما 10 سال است بر برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی در تمامی مراکز علمی تأکید دارند، از همین باب است. ایشان می‌فرمایند "موضوعات کرسی‌های نظریه‌پردازی باید بر عهده خردهای افراد، دانشجویان، اندیشمندان و صاحب‌نظران گذاشته شود؛ تا بتوان با پرداختن به موضوعات مختلف، باعث پیشرفت انقلاب و طی کردن پله‌های ترقی شد". 
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما نیز برای ارتقاء نیروهای مسلح، به برگزاری چنین کرسی‌هایی پرداخته‌ایم؛ به‌عنوان مثال ما در راستای ارتقای عملیات، ارتقای اطلاعات، ارتقای جنگال، ارتقای هوا و فضا و همچنین انواع ماموریت‌های نیروهای مسلح، این کرسی‌ها را برقرار کرده‌ایم؛ که در واقع بسیاری از کتابچه‌هایی که حدود هزار نسخه آن در این نمایشگاه ارائه شده است، محصول برگزاری همین کرسی‌هاست. 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات