خبرهای داغ:
مؤسس و رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: مردم خوزستان و به ویژه شهر دزفول سهم بسیار عظیم و سازنده ای در ایجاد انقلاب اسلامی دارند.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۸۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در یادواره «السابقون مبارز و شهدای انقلاب اسلامی» از جمله شهیدان حجت الاسلام عبدالحسین سبحانی، حجت الاسلام سیدمحمد کاظم دانش و شهید عزیز صفری که در سالن اجتماعات ایثار دزفول با حضور خانواده شهدا و مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان و به ویژه دزفول از آغاز نهضت امام در صحنه مبارزه حاضر بودند.

وی افزود: در آن دوران خفقان آور که شاه در پی سرکوب ملت ایران و اجرای سیاست های بیگانگان در کشور بود مردم خوزستان و دزفول تا حد امکان مقاومت می کردند که این امر بسیار عبرت آمیز بود.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ پژوهي ایران معاصر تصریح کرد: زمانی که نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد، مردم این استان با تمام قدرت به صحنه آمدند و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با وجود تمام مشکلات اما عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: اعتصاب مردم خوزستان در شرکت نفت برای در هم شکستن نظام شاهنشاهی در آن زمان نقش بسیار موثری داشت و از این جهت است که مردم خوزستان و دزفول سهم بسیار عظیم و سازنده ای در ایجاد انقلاب اسلامی دارند.

وی برپایی و استقبال مردم از این یادواره را بی نظیر دانست و گفت: این امر نشان دهنده این است که مردم دزفول همانند همان سال های انقلاب هستند و هیچ تزلزلی در ارکان فکری و اعتقادات آنها به وجود نیامده است که این بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است.

انقلاب اسلامی بازخوانی شد 

امام جمعه دزفول نیز برگزاری این یادواره برای شهیدان صفری، کاظم دانش، سبحانی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را یک نوع بازخوانی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: خوشبختانه گفتمان انقلاب اسلامی و ریشه های آن در این يادواره تحلیل شد و این برای نسل ما بسیار ضروری و لازم است که بدانیم انقلاب اسلامی یک شبه شکل نگرفت.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود: به جرات می توان گفت که شکل گیری انقلاب اسلامی ریشه در مبارزات، رهنمودها و راهنمایی هایی امام راحل داشت.

وی بیان کرد: برگزاری چنین يادواره هایی بصیرت و آگاهی مردم را افزایش می دهد و این امر را که انقلاب اسلامی برای چه هدفی به تحقق پیوست را به مردم نشان می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها