امام جمعه خرم آباد:

دولت با توسعه روابط اقتصادی در پسا برجام اقتصاد مقاومتی را فراموش نکند

امام جمعه خرم آباد گفت: دولت با توسعه روابط اقتصادی در پسا برجام اقتصاد مقاومتی را فراموش نکند
کد خبر: ۸۶۲۸۰۰۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، به دو سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و امضای سندهای همکاری با این کشورها اشاره کرد و افزود: سفر رئیس جمهور به این دو کشور اروپایی پس از اجرایی شدن برجام فصل جدیدی را در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران با کشورهایی اروپایی خواهد گشود؛ منتهی نباید بهبود روابط اقتصادی موجب شود که ما اقتصاد مقاومتی را فراموش و مصرف گرایی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کشورهای فرانسه و ایتالیا که با استقبال خوبی از جانب مقامات این کشورها انجام شدند دو سفر پربرکت بوده اند اظهار کرد: اروپایی ها تشنه برقراری روابط با ایران هستند و از اینکه روابط اقتصادی خود را با کشورمان محدود کرده اند پشیمان شده اند.

امام جمعه خرم آباد گفت: در کنار توسعه روابط با دیگر کشورها باید سیاست تولید را نیز در کشور دنبال کنیم.

میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز پایبندی به قانون و رعایت حق الناس در انتخابات از اولویت های مهم برای نظام است افزود: در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام ها و بررسی صلاحیت ها تا زمان انجام مراحل نهایی آن همه باید قانون را رعایت کنند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ثمره برگزاری 36 انتخابات در کشور باید بلوغ سیاسی، بصیرت و پایبندی و تبعیت از ولی فقیه و رهبر حکیم انقلاب باشد گفت: امروز ضد انقلاب و وابستگان سیاسی به غرب انتخابات را تحریم کرده اند تا حضور مردم در این عرصه کمرنگ شود.

میرعمادی اضافه کرد: دشمن به دنبال مخدوش کردن انتخابات است؛ از این رو می گویند انتخابات آزاد نیست و مردم سالاری وجود ندارد. دشمن به دنبال جلوگیری از انتخاب فرد اصل است و نفوذ عناصر خود به دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را دنبال می کند.

وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی را انتخابات دانست و اظهار کرد: انتخابات 7 اسفند امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که در این انتخابات ها قرار است افراد برای برای نشستن بر روی کرسی های دو سنگر کلیدی نظام یعنی مجلس خبرگان و مجلس شوری اسلامی انتخاب شوند.

اما جمعه خرم آباد با بیان اینکه اقدام شورای سیاست گذاری فلان حزب و جناح که بیانیه صادر می کند و در آن شورای نگهبان را می کوبد غیرقانونی است گفت: مردم باید دقت کنند که افراد اصلح و کسانی که در جهت تداوم انقلاب اسلامی قدم برمی دارند و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، خون شهدا، ولایت فقیه و ارزشها هستند را انتخاب کنند.

میرعمادی همچنین با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن پس از 15 سال تبعید و آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز حاکمیت اسلام و پایان دادن به حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در ایران است.

وی با بیان اینکه امام پس از سالها تبعید در 12 بهن سال 57 در میان استقبال پرشور مردم مسیر 33 کیلومتری فرودگاه تا بهشت زهرا را طی کرد افزود: پیروی انقلاب اسلامی ثمره شکنجه شدن ها، زندان رفتن ها، اعتصاب ها و تظاهرات های ملت ایران بود.

امام جمعه خرم آباد قطع ریشه ظلم و ستم از کشور، کسب استقلال و قطع وابستگی به غرب و شرق، پیشرفت های علمی و تکنولوژی، سربلندی، رفاه، کسب اقتدار و قدرت بین المللی و صدها دستاورد دیگر را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و بر ضرورت یادآوری آنها در ایام الله دهه فجر تاکید کرد.

میرعمادی راز ماندگاری انقلاب اسلامی را در تبعیت ازدین، ولایت و رهبری، معنویت و وحدت مردم در تمام صحنه ها عنوان کرد و ادامه داد: مردم به خاطر دین، علما و روحانیت قیام کردند و با گذشت و فداکاری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وی اضافه کرد: لازم است که فضای حاکم بر انتخابات جشن و سرور و ایام الله دهه فجر را تحت الشعاع خود قرار ندهد چون انتخابات خود از دستاوردهای انقلاب است و مردم به برکت انقلاب پای صندوق های رای می آیند؛ از این رو تمام دستگاههای اجرایی و فرهنگی باید برای گرامیداشت دهه فجر با برنامه ریزی عمل کنند.

امام جمعه خرم آباد در پایان به بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این پیام بر ترویج نماز به عنوان یک مسئولیت همگانی تاکید کردند؛ از این رو در این راستا همه ما مسئول هستیم تا نماز در جامعه در جایگاه والای خود قرار بگیرد.

میرعمادی تصریح کرد: در برخی از نقاط لرستان مسجد وجود ندارد، برخی مساجد نیمه کاره رها شده اند، برخی جاها مسجد دارند اما از امام جماعت برخوردار نیستند و برخی مناطق هم با وجود مسجد و امام جماعت نماز خوان خوب وجود ندارد که نماز حماعت باشکوه برگزار شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار