امام جمعه کهنوج گفت:انتخابات در جمهوری اسلامی مظهر مشارکت سیاسی ملت برای اداره امور کشور است و در هفتم اسفند دو انتخابات مهم دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را داریم.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۰۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اظهار داشت: لازم است مردم این ایام‌الله را جشن بگیرند.
امام جمعه کهنوج بیان کرد: یکی از نکات مهم در رابطه با انقلاب اسلامی علل ماندگاری انقلاب در مقایسه با انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن نفت است و کارشناسان و تحلیل‌گران برجسته غربی معتقد هستند هر یک از ده‌ها توطئه و ماجرای خطیری که برای جمهوری اسلامی تاکنون پیش آمده اگر برای هر کشور دیگری پیش آمده بود عملاً آن نظام سیاسی را ساقط می‌کرد.
وی با تشریح علل ماندگاری انقلاب بیان کرد: سخن حق انقلاب اسلامی و رهبری واحد در مقابل تکثر رهبری در مشروطیت و نهضت نفت از این عوامل بوده که عامل رهبری بسیار مهم و تأثیرگذار در حفظ انقلاب اسلامی است.
افشارمنش گفت: عامل سوم ماندگاری انقلاب اسلامی محوریت مسائل اصلی و به حاشیه انداختن مسائل فرعی بوده و یکی از آفات نهضت‌ها و انقلاب‌ها این است که رهبران مسائل اصلی را رها می‌کنند یا در اصلی و فرعی کردن مسائل دچار مشکل می‌شوند.
وی افزود: جهانی بودن شعار و اهداف انقلاب که انقلاب محدود به مرز، ملیت و قومیت خاصی نبود، حاکمیت ارزش‌های دینی، ضد استبدادی، ضداستعماری، نفی کامل سلطه شدن شرق و غرب، وحدت کلمه، شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی و مردمی بودن از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب است.
افشارمنش تصریح کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی مظهر مشارکت سیاسی ملت برای اداره امور کشور است و در هفتم اسفند دو انتخابات مهم دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را داریم.
امام جمعه کهنوج بیان داشت: مطالب اساسی در سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات وجود دارد که شامل تأکید بر حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح می‌شود.
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به ایتالیا و فرانسه خاطرنشان کرد: امید است این سفر طبق قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده موجب خیر و برکت برای مردم ما باشد.
افشارمنش بیان کرد: چارچوب قراردادهای امضاشده حاکی از آن است که ایران توجه خود را به صنایع مادر و زیر ساختی معطوف کرده و نکته‌ای که اهمیت بالایی دارد، دغدغه کارشناسان اقتصادی است که مبادا امکانات مالی معطوف به کالاهای مصرفی شود که توجه ویژه مسئولان اقتصادی را می‌طلبد.
امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: این نکته را باید توجه داشت که طبق آنچه کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به اعمال تحریم‌ها باز می‌گردد و مشکل اصلی در مدیریت نامناسب اقتصادی و سایر مسائل داخلی کشور است که باید فکر اساسی کرد.
وی به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از فساد فوتبال اشاره و اظهار کرد: این گزارش نگران‌کننده بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل وجود فساد در فوتبال ایران را می‌توان منابع مالی دولتی و عدم شفافیت در هزینه‌کرد آن دانست و لازم است مسئولان قضایی به‌صورت جدی مسئله را پیگیری کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات