امام جمعه شهرستان رابر

هزینه های میلیاردی برای رسیدن به صندلی سبز خیانت است

خطیب جمعه رابر گفت: این صندلی سبز چه معجزه ای دارد که این همه هزینه میلیاردی می کنند؛ مشخص است که این افراد قصد خدمت به مردم محروم را ندارند مگر یک نماینده مجلس چقدر حقوق می گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۰۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛ حجت الاسلام  مهدی  صادقی امام  جمعه  شهرستان رابر در  خطبه های این هفته ، ضمن  دعوت همگان به  تقوای الهی با اشاره به  معنای خاص حسن خلق، به گذشت، عطوفت و مدارا با مردم گفت : در جامعه امروزی متاسفانه  بعضی از  خانواده ها مخصوصاً  جوانها به  خاطر نداشتن  گذشت و  صبر  در برابر ناملایمت، مشکلات  عدیده ای را به  وجود آورند .

وی عفو و گذشت  را  راه حل  بسیاری از مشکلات  خانوادگی و جامعه برشمرد و افزود : عفو و گذشت‏ در مقابل خطاها و اشتباهات دیگران از توصیه های دین مبین اسلام است و در روایات متعدد از سوی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) نیز بر این مسئه و برکاتش تاکید شده است .

خطیب  جمعه رابر حسن خلق و حسن معاشرت از ارکان زندگی فردی و اجتماعی به شمار برد و  بیان کرد : حضرت محمد  (ص) خطاب به مردم  می فرمایند: «بهترین اخلاق دنیا و آخرت ؛ گذشتن از کسى است که به تو ستم کرده و پیوستن با کسى که از تو بریده و نیکى با کسى که به تو بدى کرده و بخشیدن به کسى که‏ تو را محروم ساخته است».

وی با بیان اینکه  با  خوش‏رویی و حُسن و خُلق ؛ الفت و مودّت و اتحاد که سرچشمه هرگونه آبادی و خیر و برکتی است، حاصل می‏شود،عنوان کرد: حضرت على بن الحسین علیهما السّلام فرمودند: «چون روز قیامت شود، خداى تبارک و تعالى پیشینیان و پسینیان را در یک سرزمین گرد آورد، سپس یک منادى فریاد کشد: اهل فضل کجایند؟ جماعتى از مردم برخیزند فرشتگان ایشان را استقبال کنند و گویند: فضل شما چه بود؟ گویند: ما به کسى که از ما می برید می پیوستیم و به آن که ما را محروم می کرد عطا می کردیم و از کسى که به ما ستم می نمود، در می گذشتیم، سپس به آنها گویند راست گفتید داخل بهشت شوید.»

حجت الاسلام صادقی  یکی دیگر از  مشکلات  خانوادگی را   بحث  ارث   دانست  و افزود :  در بحث ارث مشکلات در خانواده ها به وجود می آید که  صله  رحم ها   قطع می شود، در زندگی گذشت داشته باشید خداوند در  جای دیگر  جبران می کند .



وی گذشت،  صبوری،  رأفت و  رحمت از  ویژگی زندگی پیغمبر را در زندگی  به  زوج  جوان و پدران و مادران  سفارش کرد و  گفت : فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنید  که  صبور و  با  گذشت باشند  اگر  پدر و مادر  نسبت به همدیگر  گذشت  را پیشه خودشان  داشته باشند؛ این  فرزندان  از شما  الگو و درس می گیرند.

حجت الاسلام صادقی افزود: گذشت در تمامی ابعاد در جامعه، و خانواده  عامل آرامش، حل اختلافات و بقای جامعه ای که  انسانها در کنار هم از زندگی آرام و جامعه ا ی سعادتمند برخوردار می شودند.

خطیب جمعه رابر  در خطبه دوم  با اشاره به پیام  رهبرمعظم  انقلاب به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، گفت :  رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، فرمودند: توقع و انتظار این‌جانب آن است که همه به‌ویژه مسئولان دستگاه‌ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت این مسأله را به‌درستی دریابند و گام در راه عمل نهند.

وی با بیان  اهمیت نماز به این  امر مهم  باید  توجه داشته باشند، افزود : مقام معظم رهبری  فرمودند : همه بدانند که یکی از مؤثرترین راهها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است ، به این‌که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل‌انگاری نکند همت گمارید. این یکی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است.

خطیب  جمعه رابرعنوان کرد:  کسانی  که کارهای  خلاف  شرع  و امثال  اینها  را انجام می  دهند از افرادیند  که  اهل  نماز  نیستند و کسانی  که اهل  نماز  نباشند ، خداوند  عنایتی  به  آنها  ندارد.



وی  با بیان اینکه جامعه که در آن  نماز  سهل  انگاری و به نوعی کمرنگ شود، خضوع و خشوع در نماز نباشد؛ فساد  و روابط نامشروع در آن جامعه  بیداد می کند، تصریح کرد : پدران و مادران  فرزندانتان را قبل از  رسیدن به سن  تکلیف آنها را با هدایا و  با احادیثی که وجود دارد، ارشاد کنند تا فرزندانی نماز خوان بار بیاورید.

امام جمعه رابر با بیان اینکه در جشن های عروسی ؛ آیا عروسی که از صبح در  آرایشگاه  نماز  ظهر و عصر،  مغرب و  عشاء را  می خواند  آیا با  بی  نمازی  می خواهند  زندگی شان را شروع کنند، اذعان  کرد:  توقع نداشته باشند  فرزندان اهل  نماز و تقوا   وخداترسی داشته باشند.

وی با اشاره به   فساد در مدارس و ارتباطات  نامشروع در بیرون مدارس  و خارج از خانه گفت : مسئولین در مدارس و ادارات   به نماز  اول  وقت  توجه  داشته باشید ، اگر ما  نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشیم ، جامعه ای رو به رشد از لحاظ معنوی خواهیم  داشت.

خطیب  جمعه رابر با اشاره به اولین سفر رئیس  جمهور و هیئت همراه  به  کشور های  اروپایی  ایتالیا و فرانسه بعد ازبرداشته شدن  تحریم ها  افزود: یکی از نمایندگان پارلمان  فرانسه این مطلب را  گفته  که موضع گیری های دولت این کشور علیه ایران در گذشته اشتباه واقعی و ناشی از ارزیابی نادرست پاریس بود و متاسفانه اشتباه در برابر ایران به اشتباه در سوریه اضافه شد و باید برای باقی ماندن در خاورمیانه در سیاست خود بازنگری کنیم.

وی  کاروان استقبال کننده از رئیس جمهور روحانی و هیئت همراه  را نشان از عزت،  قدرت و عظمت ایران  دانست و افزود :  امیدواریم  سفر  رئیس  جمهور به  کشورهای  اروپایی و کشورهای  غیر اروپایی  فصل  جدیدی  در اقتصاد و تجارت و  هم  در مقابله با افراطی  گریها را  بازکند .

خطیب  جمعه رابر  در بخش  دیگرسخنانش عامل حذف  شدن تیم ورزشی  جوانان ما از المپیک  بعد از  ۴۵ سال  را  نبود  مدیریت  کارآمد  دانست  و  خاطر نشان کرد : اگر مدیریتی  کارآمد و متعهد و  جهانی در کار باشد،  مدیریتی که منافع  ملی را به منفعت  شخصی ترجیح دهد آن موقع  مشکل  حل می شود، مدیریت باید درست شود .

وی با بیان اینکه  فساد های جنسی و مالی  در  فوتبال  بیداد می کند، گفت : مسئولین زیربط   جلوی  این  فساد ها  را  بگیرید.  امام  جمعه رابر در بخش  دیگر سخنانش ضمن  تبریک  آستانه فرا رسیدن  ایام الله  دهه فجر  افزود :  مسئولین با عنایت  ویژه و تمام امکانات در ایام الله  دهه مبارک  فجر ورود  پیدا کنند ؛ مخصوصاً   مسئولین آموزش و پرورش وضعیت  قبل  و بعد از  انقلاب و  دستاوردهای انقلاب را  در  مدارس  شهری و عشایری  بازخوانی کنند و دست اندرکاران  دهه  فجررا  بسیار مهم  تلقی کنند.

امام جمعه رابر در بخش  دیگر  سخنانش به تبلیغات  پیش از موعود کاندیدای  مجلس  اشاره  کرد و افزود : بعضی از  کاندیدها  هزینه های  درهم و دیناری و اجناس می دهند، کسانی از این  پول ها و اجناس  استفاده نکنند این  پول ها  شبهه دارد و اینکه این پول ها را  حرام بخوانم گزاف  نگفتم .



وی ادامه داد:  اگر به آن  شخصی که پول  و اجناس داده؛ رأی  دادید، در قیامت مورد مؤاخذه قرار می گیرید،  این  صندلی  سبز  چه معجزه ای  دارد که این همه  هزینه میلیاردی می کنند؛  در  این صندلی  سبز اول  باید هزینه هایی  که از جیبشان  داده اند،  برگرداند، قصد خدمت به مردم محروم را ندارند و نگاه آنها نگاه سیاسی است مگر یک نماینده مجلس چقدر  حقوق می گیرد.

امام جمعه رابربا بیان اینکه  خطاب  من به  کاندیدها  نیست،  آنها  حرف  گوش نمی کنند،  خطاب من به مردم متدین و ولایتمدار است گفت :  درهم و دینار، مُلک و مِلک شما را فریب  ندهد، که اگر فریب  داده و یک رأی به آن فرد دادید  ولو اینکه آن  آدم  رأی نیاورد، شما در روز قیامت  در برابر شهدا، ائمه، پیغمبر و در برابر امام مسئولید .

انتهای پیام /
ارسال نظرات