رفت و آمدهای سیاسی راه نفوذ دشمن نشود/دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌هاست

امام جمعه قروه گفت:باید هدف اصلی ما در این رفت و آمدها بر مبنای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف بزرگی همچون تولید علم باشد که سربلندی ما را همچون گذشته در دنیا رقم بزند.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۴۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه دهه فجر را انفجار نور دانست و اظهار داشت: این نور ملت ما را به خود آورد و برای رساندن آن به نقطه مطلوبی که توسط دین مبین اسلام هدفگذاری کرده بود، به حرکت واداشت که امروز در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نظامی این مسئله مشهود است و تمام دنیا ما را ملتی صلح‌طلب می‌داند.

وی با اشاره به رهبری پیامبرگونه امام راحل، افزود: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را به کار بست تا ملت ایران را ملتی خدایی کند.

امام جمعه قروه با بیان اینکه هنوز تا اسلامی شدن فاصله بسیاری داریم، خاطر نشان کرد: باید تلاش و کوشش برای اسلامی شدن را از خود آغاز کنیم تا به دیگران و جامعه برسیم.

وی دهه فجر را فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها دانست و گفت: دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌هاست و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استمرار هر جنبشی به زنده نگه‌داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است، افزود: انگیزه اصلی مردم مسلمان ایران در رویارویی با رژیم طاغوت تلاش برای ایجاد استقلال فرهنگی، آزادی سیاسی و جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه قروه با اشاره به فساد خاندان پهلوی، تصریح کرد: شخص اول مملکت در حالی برای ملت خود ادعای شاهنشاهی داشت که برای آمریکا و اسرائیل نوکر بود.

حجت الاسلام باباییان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفت اسفندماه گفت: رأی باید برای رضای خدا باشد و انتخاب هم برای خدا صورت گیرد که تنها در این صورت پیروز خواهیم بود.

وی با مذموم دانستن طایفه‌گرایی و قوم‌بازی در عرصه انتخابات، گفت: انتخاب قومی و طایفه‌ای به دور از قرب الهی است و موجب می‌شود تا از انتخاب اصلح فاصله گرفته شود.

باباییان با تاکید بر مدنظر قرار دادن تقوا در انتخاب، افزود: فرقی ندارد که داوطلب مجلس دهم از چه قوم و زبان و مذهبی باشد، بلکه ملاک باید صالح بودن و تقوای شخص باشد.

وی تصریح کرد: باید حواسمان باشد تا دروغ، ریاکاری و رسوایی حاصل انتخاب ما نشود بلکه عرت را برای ما در پی داشته باشد.

باباییان همچنین به سفر رئیس جمهور کشورمان به کشورهای فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و افزود: این سفر اثرات مثبت و خوبی داشت که به این واسطه از دولت تشکر می‌کنیم.

باباییان در ادامه با بیانی طنزگونه، از این رفت و آمدهای سیاسی ابراز نگرانی و دلواپسی کرد و افزود: اگر به ما نگویند که «بروید به جهنم»، ما دل نگران این هستیم که این رفت و آمدهای سیاسی راه را برای نفوذ بیگانگان به کشورمان باز کند.

وی افزود: باید هدف اصلی ما در این رفت و آمدها بر مبنای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف بزرگی همچون تولید علم باشد که سربلندی ما را همچون گذشته در دنیا رقم بزند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه در بخش پایانی سخنان خود نیز با مقایسه اسلام ناب محمدی با اسلام عربستانی، گفت: اسلامی که به رهبری وهابیت رقم خورده است به هیچ قشری رحم نمی کند اما اسلام ناب، دین رافت و مهربانی است.

باباییان افزود: همه گروه‌های تروریستی و انحرافی در تمام نقاط دنیا از آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا که دست به جنایت می‌زنند دست‌پرورده همین آل سعود هستند.

وی افزود: دفاع موشکی ایران اسلامی خاری در چشم دشمنان است که به خود جرأت تعرض نمی‌دهند و از سویی رهبری های روشنگرانه مقام معظم رهبری فراتر از همه تسلیحات تدافعی، راه را بر دشمنان سد کرده است.

امام جمعه قروه همچنین بر لزوم هوشیاری در برابر فرقه‌های ضاله‌ای همچون بهاییت تاکید کرد و افزود: این فرقه‌ها نیز همچون وهابیت از سوی رژیم صهیونیستی تغذیه و حمایت می‌شوند و در صدد ضربه‌زدن به اسلام هستند.

وی افزود: حضور مردم ایران در همه عرصه‌ها، مشت محکمی بر دهان همه دشمنان اسلام است.

گفتنی است نمازگزاران قروه در این بخش با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بر بیزاری از استکبار تاکید کردند.

ارسال نظرات