عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ما قراردادهایی را با فرانسوی‎ها منعقد و مبالغی را پرداخت می کنیم، اما تحریم آینده‎ای که در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و تروریسم علیه ایران وضع شود، همه قراردادها و پیش پرداخت‎های ایران بلوکه خواهد شد، آن نیز از طرف فرانسه که افراطی‎ترین عملکرد را در بحث تحریم‎ها علیه ایران داشت.
کد خبر: ۸۶۲۸۲۵۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به قراردادهای اخیر ایران با فرانسه تصریح کرد: با توجه به عملکرد دولت فرانسه در طول سالهای تحریم، انعقاد قراردادهای اقتصادی با فرانسوی ها می‎تواند زمینه ساز تحریم‎های بعدی برای ایران باشد.

این استاد دانشگاه در توضیح این مطلب بیان کرد: یعنی ما قراردادهایی را با فرانسوی‎ها منعقد و مبالغی را پرداخت می کنیم، اما تحریم آینده‎ای که در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و تروریسم علیه ایران وضع شود، همه قراردادها و پیش پرداخت‎های ایران بلوکه خواهد شد، آن نیز از طرف فرانسه که افراطی‎ترین عملکرد را در بحث تحریم‎ها علیه ایران داشت.

کوشکی درخصوص قرارداد با شرکت پژو اظهار داشت: چرا از بین این هجم شرکت‎های خودروسازی باید مجددا سراغ پژو برویم که طبق نظر کارشناسان عملکرد این شرکت در طول سالهایی که با ایران قرارداد داشت به زیان اقتصادی ایران بوده است؛ این شرکت هرقطعه خودرویی و هر خدمتی که به ایران داشته گرانتر از قیمت واقعی داده و به بهانه تحریم به تعهدات خود نیزعمل نکرده است.

این استاد دانشگاه در ادامه یادآور شد: به نظر می‎رسد ازبین آن تعداد هواپیماهایی نیز که قرارداد خرید آن را بسته ایم باید مبلغی پرداخت کنیم و این مبلغ بلوکه شود و به بهانه تحریم‎های بعدی هواپیمایی نیز عملا تحویل داده نشود.

کوشکی در خاتمه خاطرنشان کرد: لذا این قراردادها مقدمه‎ای است برای اینکه دست طرف فرانسوی برای اعمال تحریم‎ ها و فشارهای بعدی باز باشد.

ارسال نظرات