خبرهای داغ:
هدیل اسمر رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه در نشست «هم‌اندیشی زن و مقاومت» که صبح امروز در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ما به ایران آمدیم تا یاد بگیریم چطور جنگ را پشت سر بگذاریم، مقاومت کنیم و قدرتمندتر باشیم.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۲۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
هدیل اسمر رئیس سازمان  خانواده و جمعیت سوریه در نشست «هم‌اندیشی زن و مقاومت» که صبح امروز در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: این بازدید از دیروز تا اکنون برای ما بسیار مورد استفاده بوده است و در هر دقیقه به ما یک چیز جدید، موضع گیری جدید و فکر جدید ارائه می‌شود و ما آن را یاد می‌گیریم.

در ایران هر لحظه مطالب جدیدتر و برتری را از تجارب گذشته می‌بینیم

"هدیل اسمر"  با اشاره به وضعیت جنگی سوریه، اظهارداشت: ما به ایران آمدیم تا یاد بگیریم چطور جنگ را پشت سر بگذاریم، مقاومت کنیم و قدرتمندتر باشیم. ما این‌ها را اینجا دیدیم و واقعاً خوشحال هستیم بابت شرایط مشابهی که اینجا به ما عرضه می‌شود. هر لحظه مطالب جدیدتر و برتری را از تجارب گذشته می‌بینیم.

رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه با بیان اینکه در موزه – باغ موزه دفاع مقدس -  دیدیم که در  رزوهای جنگ مهندسین، پزشکان، پرستاران، اندیشمندان و هنرمندان همه در کنار در کنار رزمندگان شما حضور داشتند و باعث پیشرفت و توسعه ایران شدند و کشورشان را فراموش نکردند.

حضور حماسی، اقتصادی و دیپلماتیک زنان سوری

وی ادامه داد: امروزه ما زنان مقاومی در سوریه  داریم، زنانی که خودشان می‌جنگند یا در کنار مردان کار می‌کنند. زنان هنرمند، پزشک و همچنین زنانی که  در عرصه دیپلماسی و در مقابل سازمان ملل و جنگ دنیا علیه سوریه مبارزه می‌کنند و من افتخار می‌کنم به حضور بانوی اول سوریه، خانم "اسما اسد" که در کنار جوانان و زنان سوریه ایستادگی کردند و این‌ها را پشتیبانی و رهبری می‌کند.

"هدیل اسمر" افزود: امروزه رسانه‌ها، یک سانسور خبری دارند و وضعیت موجود در سوریه را غیر از آنچه که در سوریه هست، به تصویر می‌کشند. رسانه‌های شما در کنار ما هستند و شما مبارزانی مانند مدافعان حرم دارید که در کنار ما هستند و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان فرزندان این سرزمین(سوریه) یک تصویر واقعی را به شما برسانیم.

رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه در ادامه  با اشاره به اینکه جنگ در سوریه با جنگ‌های سنتی گذشته در سایر کشورها متفاوت است، اظهارداشت: تروریست‌ها آمدند و وارد این کشور – سوریه- شدند و به تمام مراکز، زیرساخت‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها به صورت موشکی و خمپاره‌ای حمله کردند و بسیاری از افراد را در این حملات دزدیدند که ما هنوز از آنان هیچ خبری نداریم.

سعی گروه های تروریستی در شکست وحدت ملی سوریه

وی با بیان اینکه آنچه امروز شما از داعش یا سایر اسامی‌ها، می‌شنوید، کسانی هستند که سعی کردند وحدت ملی و مردمی ما را بشکنند، طایفه‌گرایی را که در واقع هیچ وقت در بین ما وجود نداشته را ایجاد کنن، تصریح کرد: ما اصلاً کاری نداشتیم که چه کسی مسیحی، مسلمان، شیعه، سنی یا علوی است، ولی آنها سعی کردند که این الفت اجتماعی بین ما را در سوریه بشکنند و وارد مراکز تاریخی ما شدند.

اسمر در ادامه به آخرین  انفجاراتی که در یک شهر تاریخی و باستانی سوریه صورت گرفت اشاره کرد و گفت: این خسارات به‌هیچ‌وجه قابل جبران نیست چرا که اینها نمودهای تمدن اسلامی بود که از بین رفت.

مغزهای متفکر سوری برای بازگشت به کشور لحظه شماری می کنند

رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه در ادامه بیان کرد،  مورد بعدی که ما شاهد آن هستیم، هجرت مردم سوریه و به‌خصوص فرار مغزهاست که یا با وعده‌های فریبنده غرب یا با پرداخت هزینه‌هایی که به اینها می‌شد، اتفاق افتاد و وعده‌هایی دادند که چنین و چنانی را برای شما فراهم می‌کنیم و الان وقتی با آنها در تماس هستیم، پشیمان هستند و احساس می‌کنند که اصلاً خوشبخت نیستند و برای بازگشتن به سوریه لحظه‌شماری می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به دنبال این هستیم که چطور می‌توانیم این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم و به نقطه قبلی خود بازگردیم. به آن حالت اجتماعی خودمان و اتحاد ملی که بین ما وجود داشت. من شکرگزار هستم که دولت ما، دولتی قوی است، الحمدالله به مدد آن وحدت اقلیمی که بین ما وجود دارد؛ دولت ما توانست در برابر این‌ها قدرتمند بایستد.

بنابر این گزارش هدیل اسمر به همراه هیأت عالی رتبه از سوریه با مشایعت، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از بانوان فرهیخته، قبل از شرکت در همایش" زن و مقاومت" از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند که تصاویر این بازدید را در انتهای خبر می بینید.



ارسال نظرات