خبرهای داغ:
در ادامه سفر هَدیل اَسمر رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه به ایران و در راستای تبادل تجربیات بسیج جامعه زنان کشور به زنان سوری این هیأت عالی رتبه از پایگاه مقاومت مسجدالنبی تهران بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۳۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
در ادامه سفر هَدیل اَسمر رئیس سازمان خانواده و جمعیت کشور سوریه به ایران و در راستای تبادل تجربیات بسیج جامعه زنان کشور به زنان سوری این هیأت عالی رتبه از پایگاه مقاومت مسجدالنبی تهران بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران مسجدالنبی، اعضای شورای پایگاه و خانواده معظم شهدا برگزار شد، مسئولین زنان و خانواده کشور سوریه ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مختلف بانوان بسیجی در جلسه‌ پرسش و پاسخ شرکت کردند.

آنچه که در این بازدید برای هیأت سوری مهم و جالب به نظر رسید، حضور داوطلبانه بانوان بسیجی در پایگاه‌های مقاومت، نوع سازماندهی  و فعالیت بانوان بسیجی، فعالیت مهدقرآن در پایگاه بسیج، آموزش‌های خودکفایی و  مهارت افزایی بانوان بسیجی در پایگاه‌های مقاومت بود که در این زمینه سؤالاتی را از فرمانده این پایگاه کرده و پاسخ ها را دریافت کردند.

در این مراسم هدیل اسمر هنگام معرفی یکی از بانوان بسیجی که هم فرزند، هم همسر و هم مادر شهید بود، گفت: ما هم در کشور خود بانوانی را داریم که مادر 4 شهید هستند و برای پیشکسوت ترین مادر بسیجی این پایگاه آروزی سلامتی و تندرستی کرد.

در انتهای این مراسم، بسیجیان پایگاه مسجدالنبی سپاه تهران بزرگ مهمانان سوری خود را با اهداء هدایایی از کارهای هنری خودشان بدرقه کردند.

 

 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد،  با قرائت بیانیه مشترک به پایان رسید و اهدا لوح تقدیری از سوی بانوان بسیجی به هدیل اسمر اهدا شد تا آن را از سوی زنان ایرانی به - اسما اسد- همسر بشار اسد رئیس جمهور سوریه تقدیم کند.

متن این لوح تقدیر به شرح زیر است:

پیام تقدیر بسیج جامعه زنان کشور از خانم اسما اسد، همسر گرانقدر رئیس جمهور سوریه

پیامبر اکرم(ص): برترین جهاد آن است که انسان روز خود را آغاز کند در حالى که در اندیشه ستم کردن به احدى نباشد.

حضرت زینب(س) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.(مقام معظم رهبری)

سرکار خانم اسما اسد همسر گرانقدر رئیس جمهور سوریه

مقاومت واژه‌ای است بس گسترده که وصف آن در کلام و متن هیچگاه نمی‌گنجد و کسانی که این واژه را به تصویر کشیده‌اند همیشه در تاریخ ماندگارند.

به یقین سرافرازی و استقلال ملت‌ها همیشه مرهون مقاومت‌ها، ایثار و تلاش بانوانی است که غیور مردان در دامن آنها پرورش یافته‌اند و صبر و استقامت آنان است که آینده را رقم می‌زند.

ما زنان مجاهد انقلاب اسلامی مقاومت زنان سرافراز سوریه را می‌ستاییم و از پیشگاه ذات اقدس الهی توفیقات روزافزون شما را در دفاع از ملت و مرز و بوم‌تان خواستاریم و امید داریم که بنابر وعده‌های الهی بساط ظلم و کفر طاغوتیان زمان برچیده شود و پرچم استقلال و آزادی و انسانیت بر فراز کشورها به اهتزاز در آید.

مینو اصلانی

مسئول بسیج جامعه زنان کشور به نمایندگی از 9 میلیون بانوی بسیجی ایران

ارسال نظرات