با همت جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:
با همت جمعیت هلال‌احمر استان زنجان و به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار ضد و نقیض در مواقع بحرانی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ها تیم خبرنگاران بحران در زنجان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۲۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، با همت جمیت هلال احمر استان زنجان و به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار ضد و نقیض و بروز مشکل در روند اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی و با هدف اطلاع‌رسانی هدفمند در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ها تیم خبرنگاران بحران در زنجان تشکیل شد.

مدرس جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: کلاس‌های تیم خبرنگاران بحران از 26 آذر ماه آغاز شده است.

سعید جمشیدی افزود: مقرر شده است تا آموزش‌های لازم در قالب 12 جلسه به خبرنگاران و عکاسان بحران ارائه شود.

وی با بیان اینکه 10 جلسه از 12 جلسه یاد شده برگزار شده است، افزود: در 8 جلسه از 12 جلسه یاد شده کمک‌های اولیه، 2 جلسه مدیریت بحران را به خبرنگاران و عکاسان بحران ارائه داده شده است.

مدرس تیم خبرنگاران بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در 2 جلسه باقی مانده مطالب مربوط به اطلاع رسانی در بحران به این تیم آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: در مباحث مربوط به کمک‌های اولیه نحوه برخورد با صحنه حادثه، ارزیابی، اطلاع‌رسانی و تثبیت صحنه حادثه و برخورد با مصدوم و کمکهای اولیه و شرح وظایف تیم‌های امدادی حاضر در صحنه توضیح داده شده است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران بحران استان زنجان در دو جلسه مدیریت بحران مطالب مربوط به آشنایی با سوانح و حوادث، ICS و EOC و مراحل و چرخه مدیریت بحران، مانور و پدافند غیرعامل ارائه شد.

کفتنی است، جمع‌آوری اطلاعات و اخبار، ستاد امدادرسانی و ستاد کمک‌رسانی در مرحله نخست، اطلاع‌رسانی سریع به رسانه‌های جمعی و پس از آن ارسال اخبار به سایت جمعیت مرکز و سازمان امداد و نجات از ماموریت‌های مدیریت اطلاع‌‌رسانی در مواقع اضطراری است.

ارسال نظرات