فرماندار سوادکوه با بیان اینکه اقتصاد سوادکوه در توقف یک درصد از مسافران فراهم می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در اولویت فعالیت‌های مسئولان قرار گیرد، چراکه تحریم‌های دشمنان باعث تقویت اقتصاد مقاومتی شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۳۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالجواد توحیدی‌مقدم در جلسه هم‌اندیشی با بازاریان و اصناف پل‌سفید سوادکوه به اهمیت کسب روزی حلال در آموزه‌های دینی و نقش تجارت و بازار در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برکات انجام فرایض جمعی دینی بیانگر اهمیت اجتماع در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با پیروزی خود معادلات سیاسی و اجتماعی جهان را تغییر داد، افزود: نظام پهلوی هر چند مدعی قدرت جهانی در منطقه بود ولی آلت دست کشورهای استعماری بود و بلوک شرق و غرب شاهد ضلع سومی به نام گفتمان جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی شدند.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه بر طبق آموزه‌های مذهبی شیعه و انقلاب اسلامی ایران ما زیر بار زور نرفته و نمی‌رویم، خاطرنشان کرد: بررسی آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و شجاعت مردم بیانگر آن است که ملت ایران در سال 57 برای استقلال و عزت نفس خود انقلاب کردند و حرف نظام آن است که هم سانتریفیوژها و هم اقتصاد مردم بچرخد.

توحیدی‌مقدم با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در اولویت فعالیت‌های مسئولان قرار گیرد، چراکه تحریم‌های دشمنان باعث تقویت اقتصاد مقاومتی شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک سانتی‌متر به حق کسی تجاوز نکرده‌است و تقویت اقتصاد مقاومتی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های کشور ضروری است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه علاوه بر بیان مشکلات باید با ارائه راهکارهایی دستیابی به اهداف نیز اشاره شود، افزود: البرز مرکزی با شرایط حقوقی مناسب و شهرک صنعتی شور‌مست با ده‌ها واحد مستقر نتوانسته‌است انتظارات اقتصادی شهرستان را برآورده کند و زنجیره اقتصادی در شهرستان باید به هم وابسته و تقویت شود.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه سوادکوه، شهرستان خوش‌نامی در کشور است اما نام و نشانه خوبی ندارد و باید معرفی مناسبی شود، خاطرنشان کرد: حلقه اتصال به استان‌های تهران و سمنان، وجود راه‌آهن و محور تهران ـ شمال، وجود زغال‌سنگ و منابع طبیعی بخشی از توانمندی‌های این شهرستان است و برنامه‌ریزی برای نگه‌داشتن یک درصد از مسافران 10 میلیونی سالانه محور سوادکوه ـ که حدود 100 هزار نفر می‌شود ـ به طول 1 تا 6 ساعت موجب تحول اقتصادی سوادکوه را فراهم می‌کند.

وی بر لزوم برنامه‌محور بودن مسئولان شهرستان سوادکوه تأکید کرد و گفت: عدم استفاده از ظرفیت بازار سوادکوه در توسعه باید آسیب‌شناسی شود و حق‌الناس هم در اولویت فعالیت‌های اصناف قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها