یدالله جعفری با اشاره به ازدحام مردم برای تبدیل کارت های ملی به کارت هوشمند ملی گفت: نداشتن کارت ملی هوشمند دلیل بر قطع یارانه ها نیست.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۸۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، در روز های اخیر با اعلام تاریخ پایان یافتن مهلت ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند در سراسر کشور نگرانی های بسیاری به موجب پخش شایعه هایی از طریق شبکه های اجتماعی همچون قطع یارانه ها در اثر ثبت نام نکردن به وجود آمد که باعث شد مردم برای ثبت نام این امر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

در این خصوص سراغ رئیس اداره ثبت احوال نیر رفته و پاسخ های وی را در این مورد جویا شدیم.

یدالله جعفری رئیس ثبت احوال شهرستان نیر گفت: قطع شدن یارانه افراد، ربطی به نداشتن کارت هوشمند ملی ندارد و فقط افراد بالای 18 سالی که تاکنون فاقد هر گونه کارت ملی بودند در صورت ثبت نام نکردن در موعد مقرر یارانه شان قطع می شود که در شهرستان نیر تعدادشان بسیار کم است.

وی با اشاره به ازدحام مردم برای تبدیل کارت های ملی به کارت هوشمند ملی گفت: نداشتن کارت ملی هوشمند دلیل بر قطع یارانه ها نمی باشد و مردم استرسی به خود راه ندهند،اعتبار کارت های ملی غیر هوشمند باقی است و از نظر حقوقی و اجتماعی مشکلی پیش نمی آید.

رئیس ثبت احوال شهرستان نیر افزود: ما اولویت را به افراد 15 سال که هنوز کارت ملی برای آنها صادر نشده می دهیم و بعد نوبت کسانی است که کارت ملی دارند و می خواهند آن را به کارت ملی هوشمند تبدیل کنند.

جعفری با اشاره به اینکه متاسفانه شایعه ها موجب نگرانی بی دلیل مردم شده است خاطر نشان کرد: دارا بودن کارت ملی و شماره ملی حتی اگر هوشمند هم نباشد موجب قطعی یارانه نمی شود و این شایعه هایی که در شبکه های اجتماعی پخش شده غلط است.

وی تصریح کرد: راهکارهایی نیز برای تسهیل صدور کارت ملی هوشمند در اداره کل استان و حتی در سراسر کشور در دست بررسی است که بتوانیم روند ثبت نام کارت ملی هوشمند را تسریع کنیم که اضافه کردن یک ماه به تاریخ مهلت پایان و استفاده از سیستم صدور کارت ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال که به صورت حضوری و سریع این کار انجام می شود.

کارت هوشمند ملی دارای مزایای زیادی است که از جمله ی آنها اطلاعات کاملی در زمینه های حقوقی، اجتماعی، مالی و غیرمالی در آن ثبت می شود؛ بیش از 70 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند و این مربوط به کسانی است که فوت شده اند ولی گواهی فوت آنها صادر نشده با استفاده از کارت ملی هوشمند که احتیاج به حضور فرد برای انگشت نگاری و چهره پردازی است احتمال تخلف بسیار پایین می آید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی بابایی
۲۱:۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
کسی که کارت ملی نداره و یارانش قطع شد ولی ثبت نام کرده ایا دوباره واریز میشه یا کلا قطع میشه