روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت با وجود اشتیاق اروپا موانع تحریمی تجارت با ایران فراوان است و آمریکا اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۹۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵







خبرگزاری بسیج مازندران، این روزنامه خاطرنشان کرد: موانع سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران بسیار است. ایران کشوری 80 میلیونی و جذاب برای شرکت‌های خارجی است که در فکر بازگشت به ایران هستند. اما با وجود همه این اشتیاق؛ اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به بازگشت به ایران محتاط و بسیار مراقب‌اند. همچنان جدی‌ترین مانع بر سر راه هرگونه عقد قرارداد خارجی برای ایران، تأمین اعتبار است. تحریمهای مالی آمریکا علیه ایران همچنان معتبر است و وزارت خزانه‌داری آمریکا ایران را همچنان «حامی مالی و دولتی تروریسم» ‌می‌شناسد. همین کافیست تا هیچ پولی امکان نقل و انتقال بانکی به ایران از مجرای بانکهای آمریکایی را نداشته باشد. دستورالعمل وزارت خزانه‌داری آمریکا امکان هر گونه قرارداد جدید با ایران را ناممکن می‌کند.
«
دراگان ووکوویچ» رئیس شرکت «مدیترانه بین‌الملل» در «هوستون» که در خاورمیانه فعال است در این خصوص بیان داشته است: «با قیمت نازل نفت، صنعت نفت ایران قابل سرمایه‌گذاری نیست
وی می‌گوید: «بعد از ترک قدرت از سوی اوباما ما نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد

«
استفان شافرات» سخنگوی ایرباس در تولوس فرانسه نیز گفته است: ایرباس تأیید نخواهد کرد که مذاکرات با ایران آنقدر پیش رفته که منتهی به ثبت سفارش در روزهای آتی باشد.

سخنگوی شرکت معظم هواپیمایی «بوئینگ» آمریکا هم در پاسخ به سؤالهایی راجع به منافع این شرکت در ایران گفته است: «فعلاً ما در حال ارزیابی اوضاع هستیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها