علی مطهری ضمن تخطئه اصولگرایان، به تمجید از اصلاح‌طلبان پرداخت.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۰۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸






خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش ایلنا، وی که در «نشست حزب مردم‌سالاری (کواکبیان) شرکت کرده بود، ضمن تخطئه مجلس نهم- با اکثریت اصولگرا- گفته است اگر اصلاح‌طلبان، انتخابات مجلس نهم را تحریم نمی‌کردند ما مجلس بهتری داشتیم.

وی می‌گوید: ما تجربه مجلس نهم را داریم که در آن انتخابات اصلاح‌طلبان تقریباً به غیر از چند حزب انتخابات را تحریم کرده‌اند که نتیجه‌اش مجلس نهم است و این مجلس با مجلس ایده‌آل فاصله بسیاری دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به حضورش در مجالس هشتم و نهم اظهار داشت: من وقتی مجلس هشتم و مجلس نهم را با یکدیگر مقایسه می‌کنم می‌بینم که مجلس هشتم قوی‌تر بود و نمایندگان خوشفکرتری داشت که می‌توانستیم با آنها همفکری و درد دل کنیم اما این تعداد در مجلس نهم به کمتر از 10 نفر رسیده است.

مطهری با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کردند ما مجلس بهتری داشتیم، تصریح کرد: اگر رد صلاحیت‌ها باقی نباشد افرادی هستند که با حضور آنها، با همت مردم می‌توان مجلس بهتری را شکل داد و شاید سیاست طرف مقابل هم کاهش مشارکت مردمی باشد اما باید دانست چون این انتخابات، انتخابات مجلس است حدی از اطمینان وجود دارد که مردم در آن شرکت می‌کنند بخصوص در شهرستان‌ها که به خاطر مسائل قومی و طایفه‌ای سهم مشارکت مردمی افزایش می‌یابد و بنابراین اگر در شهرهای بزرگ هم تحریم صورت بگیرد، باز مشارکت در این انتخابات قابل قبول خواهد بود.

تخطئه مجلس نهم و اظهار اینکه افراد خوشفکر در این مجلس به کمتر از 10 نفر می‌رسد در حالی است که اکثریت حدود 200 نفره مجلس نهم با فراکسیون رهروان می‌باشد که مطهری نیز یکی از اعضای آن است و نزدیکی بسیاری میان این فراکسیون و دولت موسوم به اعتدال برقرار است. نمایندگان اصلاح‌طلب و حامی دولت نیز عضو همین فراکسیون هستند که خود از آنها به عنوان اصولگرایان معتدل نام می‌برند(!) از سوی دیگر مجلس ششم به عنوان مجلس اصلاح‌طلبان بدترین مجالس در تاریخ مجالس 9 گانه حتی به شهادت مدعیان اصلاح‌طلبی است اما مطهری اصرار دارد به جای تخطئه مجلس ششم، مجلس نهم را زیر سؤال ببرد و آنگاه از افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی برای حضور در انتخابات التماس کند؛ از جمله با این اعتراف که به شهادت تاریخ حتی با تحریم انتخابات از سوی این طیف، مردم پای صندوق‌ها می‌آیند. این هم اعتراف به وزن اجتماعی اندک و ناچیز مدعیان اصلاح‌طلبی است.

گفتنی است مطهری به اصرار احمدی‌نژاد در فهرست اصولگرایان قرار گرفته بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها