عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با بسیج:
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: طبق قانون اساسی آموزش و پرورش عمومی باید رایگان باشد و با این طرح با لطایف الحیل قانون را دور می زنند و این واقعا باعث آسیب هایی می شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۵۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری بسیج گفت: یکی از نگرانی هایی که در مورد طرح خصوصی سازی آموزش و پرورش وجود دارد این است که با این طرح تعداد افراد بازمانده از تحصیل افزایش می یابد و این یک آسیب جدی به کشور است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بعضی از دانش آموزان نمی توانند ادامه تحصیل دهند افزود: نگرانی بعدی این است که خصوصی سازی منشأ بی عدالتی در آموزش کشور می شود عده ای از سرویس های آنچنانی برخوردارند و عده ای دیگر پول کفش و کتاب خود را هم ندارند و این باعث نگرانی شده است.

سلیمی گفت: طبق قانون اساسی آموزش و پرورش عمومی باید رایگان باشد و با این طرح با لطایف الحیل قانون را دور می زنند و این واقعا باعث آسیب هایی می شود.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر که همه مدارس چزء زیر مجموعه اش می باشند نمی تواند نظارت کافی داشته باشد در صورتی که این طرح اجرایی شود قطعا بخش نظارتی کاهش پیدا می کند و هزینه مردم افزایش می یابد امروز خیلی از خانواده ها هزینه تامین معاش خود را نیز ندارند در این شرایط اگر ما بخواهیم هزینه گزاف دیگری را نیز بر آنها تحمیل کنیم درست نیست.

ارسال نظرات